1 103 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Har de rätt att fakturera mer än avtalet?
Jag skrev under ett avtal som rör en montering. Där är det ett fast pris på monteringen inkl 2 timmars jobb av 1 tekniker.
Nu valde firman att skicka 2 stycken som kom hit för ett jobb som 1 tekniker ska klara. Den totala tiden de har varit här är max 1 timme.
Nu har jag fått fakturan där dem har debiterat 2 timmar extrajobb.
Har de rätt att bara debitera 2 extra timmar sådär? Det står att även att över 2 timmars arbete kommer debiteras med 945 kr inkl ROT. Men en extra person kan ju inte räknas som 2 timmar extra?
Nu valde firman att skicka 2 stycken som kom hit för ett jobb som 1 tekniker ska klara. Den totala tiden de har varit här är max 1 timme.
Nu har jag fått fakturan där dem har debiterat 2 timmar extrajobb.
Har de rätt att bara debitera 2 extra timmar sådär? Det står att även att över 2 timmars arbete kommer debiteras med 945 kr inkl ROT. Men en extra person kan ju inte räknas som 2 timmar extra?
Fast startavgift inkl 2 timmar för 1 tekniker. Därefter debitering per timme.Demmpa skrev:
Fastpris för framkörning.
Admin.pris.
Ingenstans står det någonting om att det ska komma en till tekniker som ska debiteras.
Det är alltså inte ett fast pris på arbetet utan rörlig taxa.H Haas84 skrev:
Exakt hur står det i avtalet angående bla timmar mm?
Står det något i avtalet gällande hur många timmar det beräknas ta och vad det beräknas kosta?
Liknande trådar
-
Upptäckt fukt/kondens på ångspärr och undrar om jag gjort rätt?
Isolering -
Attefallshus. Vad betyder rättighetsgräns, kan man bygga där?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur är bytesmarknaden för hyresrätter? (Stockholm/storstäder)
Övrigt Off Topic -
Med vilken rätt kan brf neka underuthyrning?
Bostadsrätt -
Hur hitta rätt bostad på bara tre månader?
Köpa & Sälja hus