Hej! Har skapat ett par inlägg om denna roliga historien som pågått i över ett år nu, och nu behöver jag lite råd ang. hur jag ska fortsätta...

"Cliff's notes" version:
November 2010 lades ny heltäckningsmatta i hall och trappa. Jag bad dem kontrollera underlaget och om ej dugligt byta ut det. De bedömde att underlaget var OK och lade mattan. Den såg för j-lig ut, med ojämnheter och synliga skarvar från undergolvet. Klagade och fick ut dem efter många om och men. Mattan revs ut, nytt undergolv lades, ny matta lades. Mattan "tog slut" vid sista trappsteget. De pusslade ihop det från flera bitar, såg snart ganska illa ut. Resten av mattan var helt perfekt, jämn och fin och vällagd.

Efter mycket bråkande kom de ut igen (December 2011) och rev ut och lade ny matta. Denna gången skickades B-teamet ut och resultatet blev inte så bra. De måste ha missat att skrapa av den gamla mattan helt (foam backing på den som satt fast i underlaget) så trappan blev mindre lyckad:
http://beyondthematrix.com/matta.html

När solen skiner in på första våningen ser det rätt hemskt ut med alla ojämnheter. Matta #2 var helt perfekt och jämn så jag vet att det GÅR att få det fint, dock kunde inte detta gänget göra det. Limmet har inte ens fäst på vissa ställen, så man kan känna att delar av stegen är helt lösa.

Efter TRE försök så är jag ganska trött på detta. Konsumentverket påpekade (när jag ringde dem) att en hantverkare får två försök på sig innan man kan häva köpet.

Vad skulle ni göra i denna situation? Häva köpet? Försöka få det fixat IGEN? Jag har funderat (eftersom hallen är helt OK) att begära hälften av pengarna tillbaks PLUS tillräckligt med material för att göra om arbetet själv (jag tvivlar på att jag kan göra ett sämre jobb än dem) -- är detta rimligt?

Visst skulle jag inte betalat fakturan första gången, men detta är en gammal och respekterad golvfirma så jag trodde aldrig det skulle bli problem. Nu har de (dock efter mycket diskussion) ju åtminstone försökt att rätta till allt, men det börjar bli uppenbart att de saknar kompetensen att göra det rätt...
 
Vad säger företaget?

/Kent
 
Väntar på svar från dem. Ärligt talat har jag ingen lust att få ut dem en fjärde gång när det är uppenbart att detta inte är något de kan göra rätt.
 
Men säg det då och försök att komma fram till en lösning med dem?
I en del fall är det rätt vettigt att prata med ägaren eller de som styr i alla fall.
Finns ju knappast något seriöst företag som vill göra skitjobb.

Vill du häva köpet så prova med det eller föreslå dem den andre lösningen, den andre måste bli billigare för dem.
/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.