Status
Tråden går ej att kommentera.
Thomas Lundquist skrev:
Nämn en seriös hantverkare här som inte skrivit på ett avtal i hela sitt yrkesliv.

Härmed har jag nöjet att presentera vinnaren i tävligen Veckans Paradox!

:p
 
Blumbern skrev:
varje gång jag har skrivit på detta forum kommer jag att tänka på att jag borde skaffa ett liv istället, aldrig en tanke som slagit er grabbar?:p
Snälla, påminn mig inte ;)
 
Thomas59
cecar33 skrev:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

På vilken nivå pratar vi om här handlar det om Skanska NCC m.fl. som bygger sjukhus fabriker bostadskomplex etc.
Eller handlar det om små byggfirmor,rörfirmor el firmor med en eller två ,tre st anställda.
Klagomålsansvarig??? Vad är det för bransch låter ju som att den branschen har så mycket inbyggda och allvarliga brister om det är på det viset. Det skulle var roligt att höra vad det är ni sysslar med.
Nej jag menade inte att små firmor skulle ha en klagomålsansvarig. Det är knappast rimligt Det kanske räcker med ett enkelt informationsblad som talar om för kunden hur man ska gå till väga när man inte är nöjd med arbetet.

Branchen är försäkingsförmedling och JA det finns och har funnits massiv kritik mot många bolags agerande mot kunder framför allt vad gäller dolda lojaliteter, provisioner/avgifter, snåriga villkor, svåröverblickbara sammanställningar mm mm. Bolaget startade vi delvis som en reaktion på detta.

Till skillnad mot många hantverkare här på forumet skulle jag dock aldrig komma på tanken att försvara branchkollegor som inte sköter sig. Varför skulle jag göra det? Inte heller skulle jag komma på taken att skylla på kunderna och det ska gudarna veta att dom kan vara okunniga, otrevliga och besvärliga på en nivå som säkert matchar privatpersoner som köper hantverkartjänster.
 
Redigerat:
Men vem ska bekosta denna "Klagomålsansvarig"? Kunderna?

Ju mera man tänker på detta desto gladare blir jag på det att vi näst intill alltid skriver avtal med våra kunder...
 
Thomas Lundquist
thomasx skrev:
Härmed har jag nöjet att presentera vinnaren i tävligen Veckans Paradox!

:p
Va bra, presentera ditt kloka argument till vinnaren av tävlingen.
Eller står du med byxorna nere igen :D.
 
Thomas Lundquist skrev:
Va bra, presentera ditt kloka argument till vinnaren av tävlingen.
Eller står du med byxorna nere igen :D.
Men snälla thomas, det var väl ändå helt uppenbart, inte kan du ha tagit illa vid dig av det, du ändrade ju till och med själv ditt inlägg efter att jag postat min kommentar. Snacka om att stå med byxorna nere... :D
 
Thomas Lundquist
thomasx skrev:
Men snälla thomas, det var väl ändå helt uppenbart, inte kan du ha tagit illa vid dig av det, du ändrade ju till och med själv ditt inlägg efter att jag postat min kommentar. Snacka om att stå med byxorna nere... :D
Nej, det är inte uppenbart. Presentera vad du menar!!!

Trots att du har häckat här sen -04 så känns du väldigt undernärd.

Har du synpunkter om mina inlägg så kan du väl ta dom med mig.
Men det lilla du kan tillföra här verkar bara vara färglösa inlägg.
 
Thomas Lundquist skrev:
Nej, det är inte uppenbart. Presentera vad du menar!!!

Trots att du har häckat här sen -04 så känns du väldigt undernärd.

Har du synpunkter om mina inlägg så kan du väl ta dom med mig.
Men det lilla du kan tillföra här verkar bara vara färglösa inlägg.
Ojojoj, det var väldans vad du tar i. Har du vaknat på fel sida idag, eller saknar du bara helt humor? Ok, bara för dig, och om det mot all förmodan skulle finnas någon annan som inte förstod vinken - Seriösa hantverkare ingår skriftliga avtal...

Gosh
 
Thomas Lundquist
thomasx skrev:
Ojojoj, det var väldans vad du tar i. Har du vaknat på fel sida idag, eller saknar du bara helt humor? Ok, bara för dig, och om det mot all förmodan skulle finnas någon annan som inte förstod vinken - Seriösa hantverkare ingår skriftliga avtal...

Gosh
Tack!
Det är här din oerfarenhet/ okunskap lyser starkt igenom.

Du sitter och påstår att ingen seriös hantverkare kan komma överens med kunden utan skriftliga avtal.
Ärligt talat!!! Vad vet du om det? Har du någon som helst erfarenhet om det?

Ska man skriva avtal om man ska byta en knutbräda? Om inte, hur många kan man byta innan man skriver ett avtal?
 
Thomas Lundquist skrev:
Tack!
Det är här din oerfarenhet/ okunskap lyser starkt igenom.

Du sitter och påstår att ingen seriös hantverkare kan komma överens med kunden utan skriftliga avtal.
Ärligt talat!!! Vad vet du om det? Har du någon som helst erfarenhet om det?

Ska man skriva avtal om man ska byta en knutbräda? Om inte, hur många kan man byta innan man skriver ett avtal?
En seriös hantverkare kan mycket väl bara byta en knutbräda, men det är inte den enda typ av jobb han tar sig an...

För mig förefaller det uppenbart att du varken vill förstå vad som skrivs eller föra en vettig diskussion utan mest bara medvetet missförstår och förolämpar. Så jag finner det tämligen meningslöst att skriva något mer uttömmande svar.
 
Thomas Lundquist
thomasx skrev:
En seriös hantverkare kan mycket väl bara byta en knutbräda, men det är inte den enda typ av jobb han tar sig an...

För mig förefaller det uppenbart att du varken vill förstå vad som skrivs eller föra en vettig diskussion utan mest bara medvetet missförstår och förolämpar. Så jag finner det tämligen meningslöst att skriva något mer uttömmande svar.
Jag är fullt medveten om vad diskussionen handlar om och för gärna en vettig sådan med vettiga personer.

När det gäller förolämpning så kanske det inte kom ifrån rätt käft och några uttömmande svar från dig har jag än så länge inte fått ta del av. Men det kanske kommer.
 
Ser att många hetlevrade Thomasar är på hugget i denna tråd!
 
Fixartanten skrev:
Ser att många hetlevrade Thomasar är på hugget i denna tråd!
:rolleyes: ;)
 
Thomas59
Nu är det fredag så helgfrid bör råda. Föreslår därför att vi tar en paus då ämnet i alla fall spårat ur.

Trevlig helg på er alla!
 
thomasx skrev:
För mig förefaller det uppenbart att du varken vill förstå vad som skrivs eller föra en vettig diskussion utan mest bara medvetet missförstår och förolämpar. Så jag finner det tämligen meningslöst att skriva något mer uttömmande svar.
Det kom ju verkligen från rätt person, snacka om att bita sig själv i svansen...:blushing:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.