Marksten finns att köpa lite överallt i Polen.
Frakta hem gatstenen med en större lastbil typ Poltruck eller liknande.

mvh
David
 
ok men vet du ngn sida som jag kan gå in på och kolla priser och sortiment.
 
Alla ni som har varit i Polen och handlat vad kostar det att köpa marksten därifrån. Jag har gjort klart med priser för frakt men jag undrar var jag kan köpa marksten och vad det kostar, sen undrar jag hur pålitligt det är att skicka efter sten ifrån Polen. Kan man lita på att de skickar den vara man vill ha.

Har ni ngn kontakt som man kan använda sig av för att köpa marksten?
 
Kommer eventuellt att köpa in ganska många löpmeter räcken och undrar om det är någon som känner till firmor i Lettland, Polen eller liknande som bygger snygga smides-/rostfritt stål/-glasräcken på uppdrag?

mvh
David
 
Ingen som har sett pris i Polen på spisar, typ 90cm ilve gasspis eller liknande ? ::)
... eller 90cm electrolux ...

Det blir så dyrt att åka dit bara för att kolla pris .

Henrik
 
singelhit skrev:
Alla ni som har varit i Polen och handlat vad kostar det att köpa marksten därifrån. Jag har gjort klart med priser för frakt men jag undrar var jag kan köpa marksten och vad det kostar, sen undrar jag hur pålitligt det är att skicka efter sten ifrån Polen. Kan man lita på att de skickar den vara man vill ha.

Har ni ngn kontakt som man kan använda sig av för att köpa marksten?
Jag har handlat 3st 24t lastbilar med ytong,tegel garageportar mm, dom 2 sista transporterna gjorde Ytrans AB åt mig och allt gick klockrent , hmm ja sånär som på en felkörning med jag åkte ut och lotsade chaffisen på rätt väg...
 
Vad fick du ge för portarna? Vilket fabrikat? :-/
 
Hej
Vilken bra tråd, tydligen inte bara jag som har funderingar på att handla i Polen.
Jag har tänkt att köpa så mycket som möjligt i polen och har inte hittat någon info om taktegel alt, betongpannor, även betongformar för grundplattan är jag intresserad av.
Är det någon som har info om dessa produkter.
 
polanders skrev:
Hej
Vilken bra tråd, tydligen inte bara jag som har funderingar på att handla i Polen.
Jag har tänkt att köpa så mycket som möjligt i polen och har inte hittat någon info om taktegel alt, betongpannor, även betongformar för grundplattan är jag intresserad av.
Är det någon som har info om dessa produkter.
BAT har allt du vill ha i denna väg.

mvh
David
 
Tack för det David, synd att man inte förstår Polska så bra, Hittade dock inga takpannor i deras produktsortiment.

Tänkte även kolla med er om ni vet om man kan köpa Q-trall i polen. Det är en relativt ny produkt och jag vill veta mer om den. Ett trallvike som ser väldigt bra ut. Kostar på K rauta ca 400 kr kvm.
 
Brukar inte vara några problem att hitta takpannor i Polen. Tycker att de flesta inkl. BAT har ett gäng pannor att välja mellan. Har inte sett svenska modeller. Lafarge och annat har de dock.

mvh
David
 
David skrev:
Marksten finns att köpa lite överallt i Polen.
Frakta hem gatstenen med en större lastbil typ Poltruck eller liknande.

mvh
David
Hej!

Ungefär mellan tummen och armbågen; hur mycket kan det tänkas kosta att frakta 50m2 trädtårdstegel från Gdynia till Småland?

/Elin
 
kloka_elin skrev:
[quote author=David link=1089194696/210#219 date=1129725812]Marksten finns att köpa lite överallt i Polen.
Frakta hem gatstenen med en större lastbil typ Poltruck eller liknande.

mvh
David
Hej!

Ungefär mellan tummen och armbågen; hur mycket kan det tänkas kosta att frakta 50m2 trädtårdstegel från Gdynia till Småland?

/Elin[/quote]

12-13.000 för en lastbil med Poltruck. Dock är det en stor brist på lastbilstransporter från Polen till Sverige så det kan vara svårt att fastställa exakt leveransdatum.

mvh
David
 
Hej alla Polen fanser

Jag är också intresserade av köp av marksten från polen. Men hittade inga prisuppgifter :-? Var kan jag hitta bra marksten sortiment?

Har ni ngn info?

jag behöver för en yta på 150 m2. hur mycket kan transporten röra sig om till stockholm?

Hälsningar Atoosa :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.