1 957 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Handdukstork i Våtzon 2 hamnar i Våtzon 1 när vi sätter in ett badkar.
Vad gäller för detta? Måste handdukstorken kopplas ur?
Handdukstorken sitter i dagsläget på motsatt vägg i badrummet mitt emot duschblandaren, 1,7m dem emellan.
Men om vi sätter in ett badkar (160cm) så kommer handdukstorken (på 1,3m höjd) sitta rakt ovanför badkarets kortsida.
Hur bör man tänka göra i detta läge? Koppla ur handdukstorken? Ta bort den?
Handdukstorken sitter i dagsläget på motsatt vägg i badrummet mitt emot duschblandaren, 1,7m dem emellan.
Men om vi sätter in ett badkar (160cm) så kommer handdukstorken (på 1,3m höjd) sitta rakt ovanför badkarets kortsida.
Hur bör man tänka göra i detta läge? Koppla ur handdukstorken? Ta bort den?
Vilken sort är det , en som ska jordas eller dubbelisolerad, den kommer att sitta i andra ändan av karet och då är nog duschhuvudet på motsvarande del. Har du en jordfelsbrytare på badrummet så låt den sitta kvar , men vid dusch så blir det att sätta näsan mor H-torken och då blir en stråle bort från den.. Kommer säkert kommentarer på detta.
Det är en Pax I6, tror den är dubbelisolerad då det saknas jord, har jag för mig.J jonaserik skrev:Vilken sort är det , en som ska jordas eller dubbelisolerad, den kommer att sitta i andra ändan av karet och då är nog duschhuvudet på motsvarande del. Har du en jordfelsbrytare på badrummet så låt den sitta kvar , men vid dusch så blir det att sätta näsan mor H-torken och då blir en stråle bort från den.. Kommer säkert kommentarer på detta.
https://www.bauhaus.se/handdukstork...8y1r4neauITLO0Bd1XFYFtA7MFnuuea4aAkmsEALw_wcB