Ska koppla in en ny blandare som har såna metallslangar med släta 10mm ändar.
Ur väggen kommer såna som på bilden.
Spelar det nån roll om jag använder halvkoppling R15-10 eller klämringsmutter R15-10?
Det jag tror kan ha betydelse är om änden på den anslutningen på bilden är konad = skulle kunna skära sönder packningen i en halvkoppling?
Om jag använder klämringsmutter så spelar det väl ingen roll?
Nån som har koll så här inför midsommar :O
Ur väggen kommer såna som på bilden.
Spelar det nån roll om jag använder halvkoppling R15-10 eller klämringsmutter R15-10?
Det jag tror kan ha betydelse är om änden på den anslutningen på bilden är konad = skulle kunna skära sönder packningen i en halvkoppling?
Om jag använder klämringsmutter så spelar det väl ingen roll?
Nån som har koll så här inför midsommar :O
OK! Så om ändarna på anslutningen ur väggen är flata och inte konade så gäller halvkopplingen - annars klämringsmuttern?Cheever skrev:
Förresten, de här ändarna på metallslangarna från blandaren är ju rätt hårda, inte behövs väl stödhylsor i dom? Och definitivt inte med halvkoppling?
2 st avstägnings ventiler e väll inte fel typ r 15/10 eller 15/15 och sedan sätta halvkoplingar typ pipefix eller halvkopplingar med klämring. typ så att du kan underhålla blandraen om den skulle börja droppa elller liknande.. så slipper du stänga hela badrummet eller huset
Klicka här för att svara