Hej vi ska måla barnrummet och är ute efter en mall för att göra halvcirklar!

Är det någon som gjort liknande och vet vart det går att få tag i schablon / mall för att måla halvcirklar likt bilden nedan alt har andra tips. Har googlat men hittar inget vettigt i sverige.

Att klippa ut själv känns inte optimalt då jag svårt att se att vi kommer få till det rakt.
 
  • Vägg målad med halvcirkelformat mönster som liknar vågor eller bergstoppar. Neutra färgtoner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggleo Byggleo skrev:
Hej vi ska måla barnrummet och är ute efter en mall för att göra halvcirklar!

Är det någon som gjort liknande och vet vart det går att få tag i schablon / mall för att måla halvcirklar likt bilden nedan alt har andra tips. Har googlat men hittar inget vettigt i sverige.

Att klippa ut själv känns inte optimalt då jag svårt att se att vi kommer få till det rakt.
Hur löste du det? Går i samma funderingar
 
H hmcz skrev:
Hur löste du det? Går i samma funderingar
Är det inte bara att ta en schablon med hel cirkel? Markera den på mitten...
 
S sjoelund skrev:
Är det inte bara att ta en schablon med hel cirkel? Markera den på mitten...
Jo så kan man nog göra! Får kanske använda laserpass och klistra upp alla bredvid varandra så det inte blir snett. Tack för tips!
 
S sjoelund skrev:
Är det inte bara att ta en schablon med hel cirkel? Markera den på mitten...
På mitten?

Om man bara får fatt på cirklar i papper blir det nog bra. Skärplotter känns som ett vettigt verktyg för att tillverka dem perfekt, kanske kan man få tag på någon skylttillverkare eller liknande som har en och få dem att skära till. Eller klippa för hand om man är jäkligt skarp på handen.

Om det är möjligt att få dem självhäftande är det nog en jäkligt bra idé. Skulle jag klippa dem hade jag limmat fast 3M Blue Painters Tape med skollim med baksidan på tejpen mot själva cirkeln, och klippt när limmet torkat.

Därefter hade jag målat den nedre ytan och en bit upp, sen upp med schablonerna med hjälp av laserpass. Hur mycket omlott de ska vara beror på rummets och cirklarnas bredd. Därefter måla på med samma färg igen, när den torkat gå på med färgen för övre ytan några lager och sen bort med schablonerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.