Bygger vägg till badrum och tvättstuga. Jag ska göra hål i gipsskivan (28mm diam) för dessa rör innan den monteras mot plywooden. Fattar inte hur jag ska göra för att hålen i gipsskivan ska hamna rätt?? Det är inte många millimeters marginal och jag vill inte göra för stor öppning. (Plywoodens hål mättes från andra sidan väggen, innan rören drogs, men det går ju inte längre)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mät noga och borra, det spelar ingen roll om det blir några mm felP ptk skrev:Bygger vägg till badrum och tvättstuga. Jag ska göra hål i gipsskivan (28mm diam) för dessa rör innan den monteras mot plywooden. Fattar inte hur jag ska göra för att hålen i gipsskivan ska hamna rätt?? Det är inte många millimeters marginal och jag vill inte göra för stor öppning. (Plywoodens hål mättes från andra sidan väggen, innan rören drogs, men det går ju inte längre)
[bild]
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 082 inlägg
Mät avståndet från golvet och gipsskivan till höger i bilden.
Om du ids så gör en mall av kartong, från nedre högra hörnet och upp över hålen. Gör hålen först för stora och sätt kartongen på plats, korrigera sedan hålen med tejp eller nåt. Lite kreativitet och sen har du en perfekt mall att sätta på gipsskivan och borra hålen efter.