Hej!
Jag har just nu en smal induktionshäll men skulle vilja ha en normalbred (se första bilden). För att sätta in en bredare häll behöver jag ta upp ett större hål i bänkskivan. Problemet är dock att en normalbred häll kommer hamna väldigt nära väggen till höger, det kommer endast vara 1 cm kvar efter att det nya hålet är uppsågat (se bild där jag måttat den nya hällens storlek med en kartongbit). Kommer detta gå eller riskerar jag att förstöra hela bänkskivan ifall jag sågar upp hålet?
Jag har just nu en smal induktionshäll men skulle vilja ha en normalbred (se första bilden). För att sätta in en bredare häll behöver jag ta upp ett större hål i bänkskivan. Problemet är dock att en normalbred häll kommer hamna väldigt nära väggen till höger, det kommer endast vara 1 cm kvar efter att det nya hålet är uppsågat (se bild där jag måttat den nya hällens storlek med en kartongbit). Kommer detta gå eller riskerar jag att förstöra hela bänkskivan ifall jag sågar upp hålet?
Kartongen visar den nya då. Vad finns under skivan till höger, en vägg på en stomme, samt regelverk under i bakkant och framkant. Får den nya plats ovanför ugnen och vad sägs om avstånd mellan ugn och häll i montageanvisningen för hällen. Hällen ska vara självbärande i sig själv och kan ligga på 1 - 1,5 centimeters kant
Besserwisser
· Helsingborg
· 13 inlägg
Hålet är mindre än vad den nya hällen är. Så om kartongen/tejpen ska föreställa den användbara sidan av hällen och du har 1cm kvar till vägg, har du säkert 2cm kvar till avslut bänkskiva. Det går och du riskerar att förstöra bänkskivan.K kontikitaka skrev:Hej!
Inte så praktiskt heller att ha hällen så nära väggen, men du har ju inte så mycket alternativ. Den som planerat köket borde planerat bättre med en passbit/skåp mot väggen, men det hjälper ju inte nu.
Kolla så du har matning nog att ens försörja en större häll med ström innan du börjar.