Har en ny Hager elcentral men quickconnect (tror jag) men jag lyckas inte med att lossa kablar, se bifogad bild. Det är den blåa som jag pekar på med skruvmejsel samt den bruna längst ner till höger jag vill lossa på.
Jag ska lossa på dem för att sedan sätta tillbaka dem efter att ha dragit om den kabeln, inget mer avancerat än så.
Ska tilläggas att jag har två olika typer av brytare i elcentralen, och den andra typen har jag inga problem med att lossa på kablar. På den typen är det bara att trycka in den grå pluppen...
Jag ska lossa på dem för att sedan sätta tillbaka dem efter att ha dragit om den kabeln, inget mer avancerat än så.
Ska tilläggas att jag har två olika typer av brytare i elcentralen, och den andra typen har jag inga problem med att lossa på kablar. På den typen är det bara att trycka in den grå pluppen...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gällande nollblocket så stoppar du in en flatmejsel i det rektangulära hålet strax ovanför där nolltråden går in, sedan behöver man eventuellt böja mejseln uppåt/nedåt (har inte använt dom blocken men däremot andra liknande anslutningar).
Det var det första jag testade men funkar inte. Har dessutom provat på flera brytare men funkar inte.
Däremot funkar det på den andra typen av brytare från Hager som jag har.
Jag har provat både att trycka jättehårt på den gråa knappen och även dra ledaren jättehårt, men den lossnar inte.
Däremot funkar det på den andra typen av brytare från Hager som jag har.
Jag har provat både att trycka jättehårt på den gråa knappen och även dra ledaren jättehårt, men den lossnar inte.
Medlem
· Södermanland
· 611 inlägg