Hejhej!
Jag bor i en bostadsrätt med en inglasad balkong och har tänkt att fixa upp den till sommaren. Vi har fönster åt två håll, dörr in mot balkongen och sen har vi en plåtvägg in mot grannens balkong.
Min fråga är då, är det bättre att sätta upp en gipsvägg (behöver inte vara gips får gärna vara annat material om ni tror det är bättre) och sen hänga upp grejer i den? Om ja, har ni några tips på hur jag kan fästa ”väggen” utan att borra fast den i plåten?
Har ni några frågor ställ de gärna så ska jag svara så snabbt som möjligt!
Tack på förhand :)

Ta en bild. Det underlättar.

V Villblihändig skrev:
Hejhej!
Jag bor i en bostadsrätt med en inglasad balkong och har tänkt att fixa upp den till sommaren. Vi har fönster åt två håll, dörr in mot balkongen och sen har vi en plåtvägg in mot grannens balkong.
Min fråga är då, är det bättre att sätta upp en gipsvägg (behöver inte vara gips får gärna vara annat material om ni tror det är bättre) och sen hänga upp grejer i den? Om ja, har ni några tips på hur jag kan fästa ”väggen” utan att borra fast den i plåten?
Har ni några frågor ställ de gärna så ska jag svara så snabbt som möjligt!
Tack på förhand :)
Gips är ju ingen höjdare att skruva upp saker i. Plywood är bättre. Eller fasadpanel kanske kan se trevligt ut på en balkong.

S Småbrukaren skrev:
Ta en bild. Det underlättar.
Tänker att man kanske kan limma upp en plywoodskiva, samt försöka kila fast den i toppen på något sätt för att försäkra sig om att man kan hänga tyngre saker i den.

• Balkong med vita stolar, glasbord, och förvaringshylla med krukor. Tänkt plats för att fästa plywoodskiva för att hänga tyngre objekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.