Hej!

Efter att ha renoverat badrummet saknar vi just nu möjlighet att hänga tvätten någonstans. Söker snygg lösning där man monterar något på väggen som man kan använda för att dra ut tvättlinor över badkaret vid behov.

Vi har ett 180x80-badkar och rummet är 190. Har letat som galen men hittar bara en ful variant i gulblekt plast och fyra trötta nylonlinor som man kan dra över rummet och fästa på andra sidan då man vill hänga tvätt. (ca 40 cm bred) Ser mest ut som en produkt från gamla DDR och passar inte in i det nya fräscha badrummet.

Har för mig att jag sett nåt med "klockor" i kromad plåt som har en lina uppsnurrad på rulle bakom. (Ser nästan ut som sånt där plåtlock man kan fälla över låsvredet på en lägenhetsdörr). Varje klocka hade en lina man kunde dra ut så jag tänkte att man kan sätta upp några stycken parallellt. Har dock ingen aning var man kan hitta dem. Nån som vet eller känner till annan bra produkt?

Hemskt tacksam för hjälp att hitta snygg lösning!!

Tack,
F.

Varför inte ett separat torkställ att ställa på golvet i ett annat rum?

Huset är inte mer än 54 kvadrat per plan ;D ... så jag vill gärna ha en extremt praktisk och snygg lösning. Vi har separat torkställning nu men den är alltid i vägen...

Det retar mig att jag inte kan minnas var jag sett lösningen med "klockorna"....

// F.

Clas Ohlson har ett alternativ som inte är alltför fult. Liknar det du tänker på fast det är 4 linor. Hittar ingen bra länk men gå in på deras sida och sök på "torklina" så hittar du den. Kan det vara nåt?

torkar du mycket tvätt hängande på klädgalgar så är en duschstång ovanpå badkaret också en bra lösning då man kan hänga många galgar på rad ;).
gaia

Ikea har någon mojäng i rosfritt som man kunde dra ut och den var väl någon halvmeter bred med flera linor. Tror jag. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.