Hej,

Är det någon som har lite tips hur man hänger om kylskåpsdörren på ett Husqvarna QRT4650. Det som är problemet för mig är hur man flyttar kabeln som går från displayen på dörren. Jag har demonterat och lossat kabeln i skåpet, så dörren är nermonterad. Nu gäller det att få kabeln från ena sidan till den andra sidans gångjärnshål i dörren. Tar man bort plaststycket längst upp på dörren, eller demonterar man hela insidan, eller ska displayen lossas?
kylskåp.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ring till Electrolux service så får du säkert svar. Googla där du bor så hittar du nr.
Electrolux äger Husqvarna, elektro helios och AEG också.
 
A
lossa displayen inget annat!
svårt utan att få märken
men underifrån brukar funka bäst
sen är det lätt att dra om sladden
ångrar du dig blir det lättare att ta bort displayen 2:a gången
 
Jag har förstått att det innanför displayen finns två rör ett till höger sida av dörren och ett till vänster så att sladden som går upp till displayen kan komma in i dörren på valfri sida nedtill.

Men, hur gör man bäst för att lyckas ta bort displayen utan skador. Fronten på displayen vet jag sitter med tre strippar självhäftande tejp. Ska man värma försiktigt och försöka ta bort fronten först eller skall man försöka lossa hela displayen som den är. Vilket verktyg är lämpligt, spackelspade? Skall man trycka in på något speciellt ställe nedtill på displayen?
Kylskåpet är ett Elektro Helios ks3795 men displayen ser ut att vara densamma.
 
A
du får väl kolla om du har två rör först eller att kablaget räcker att leda om på ovansidan av dörren
annars får du väl vara glad om du bara får bort glaset och helt dessutom.
men pressa displayen uppåt och dra samtidigt utåt
 
På KS3795 ska displayen inte lossas för omhängning av dörren. Ledningen från displayen kommer ut undertill mitt i dörren och går sedan i ett spår bort till nedre gångjärnet. Ledningshållaren som håll fast av en av skruvarna till gångjärnet ska först lossas. Efter det att övre gångjärnet tagits bort kan dörren lyftas så att ledning och dörr frigörs. Dörren kan sedan läggas med framsidan ned på t.ex. en matta eller filt. Därefter är det enkelt att inse vad som behlver göras. Man bör ha en medhjälpare. Hela hobbet tar ca 15-20 min.
 
  • Gilla
Nicke61
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.