534 läst · 8 svar
534 läst
8 svar
Hälften så många husbyggen hittills i år
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
Trenden med få påbörjade husbyggen håller i sig visar färsk statistik från Statistiska Centralbyrån.
Du kan läsa artikeln här: Hälften så många husbyggen hittills i år
Du kan läsa artikeln här: Hälften så många husbyggen hittills i år
Skrivet av: Niklas Edelström
Tråkigt!
Effekten av en lågkonjuktur blir att folk istället köper gamla hus och inte förstår att drift och renovering blir dyr och slitsam.
/Niklas Edelströmhttp://nybyggaranda.se/
Tråkigt!
Effekten av en lågkonjuktur blir att folk istället köper gamla hus och inte förstår att drift och renovering blir dyr och slitsam.
/Niklas Edelströmhttp://nybyggaranda.se/
Skrivet av: realisten
För att få tillväxt i landet bör skattemedel avsättas till de grupper som behöver och som kommer att konsumera inhemska produkter. Inte till som nu till grupper som redan har vad de behöver. Dessa konsumerar i hög grad typ utlandsresor där pengarna försvinner ut från landet. Jag är övertygad om att denna förändring kommer att ske men för sent. Skadan är redan skedd och det tar år att förändra.
För att få tillväxt i landet bör skattemedel avsättas till de grupper som behöver och som kommer att konsumera inhemska produkter. Inte till som nu till grupper som redan har vad de behöver. Dessa konsumerar i hög grad typ utlandsresor där pengarna försvinner ut från landet. Jag är övertygad om att denna förändring kommer att ske men för sent. Skadan är redan skedd och det tar år att förändra.
Skrivet av: realisten
Utsugen: Jag försökte bara föra ett logiskt resonemang. För övrigt har jag det bra ställt; äger villa, bostadsrätt och fritidshus. Den rejäla skattesänkningen jag fått på senare år har jag lagt på utlandsresor. Inget hindrar mig alltså från
att se nyktert på situationen.
Utsugen: Jag försökte bara föra ett logiskt resonemang. För övrigt har jag det bra ställt; äger villa, bostadsrätt och fritidshus. Den rejäla skattesänkningen jag fått på senare år har jag lagt på utlandsresor. Inget hindrar mig alltså från
att se nyktert på situationen.
Liknande trådar
-
Kan jag kolla hur många lediga säkringar jag har?
El -
Stort utbud av hus på bomarknaden men också många avslut
Artikelkommentarer -
Trallsåpad altan efter många år?
Altan & Uteplats -
Många tittar på bolån trots osäker marknad
Artikelkommentarer -
Hälften så många nybyggnationer av småhus i år
Artikelkommentarer