E
Skrivet av: Niklas Edelström

Tråkigt!
Effekten av en lågkonjuktur blir att folk istället köper gamla hus och inte förstår att drift och renovering blir dyr och slitsam.

/Niklas Edelströmhttp://nybyggaranda.se/

E
Skrivet av: realisten

Exporten viker pga av utlandet har problem. Motorn i den inhemska marknaden
(byggsektorn) är bakbunden. Vilket fruktansvärt 2013 vi går tillmötes!

E
Skrivet av: KnockOnWood

Realisten: Spot on!

Men vad gör vi för att motverka den här "dödsspiralen"?

E
Skrivet av: DG

Otroligt glädjande! Hoppas att byggbranschen rensas upp!

E

För att få tillväxt i landet bör skattemedel avsättas till de grupper som behöver och som kommer att konsumera inhemska produkter. Inte till som nu till grupper som redan har vad de behöver. Dessa konsumerar i hög grad typ utlandsresor där pengarna försvinner ut från landet. Jag är övertygad om att denna förändring kommer att ske men för sent. Skadan är redan skedd och det tar år att förändra.

E
Skrivet av: Utsugen

@realisten: Låt mig gissa, du tillhör inte de "som redan har vad de behöver" och som därmed bör plundras?

E
Skrivet av: Hasse

Är det så att husproducenterna har misslyckats med att förklara alla fördelar med ett nybygge. Som Edelström skriver finns det enorma vinster/fördelar med att bygga nytt jämfört med att köpa gamla slitna renoveringsobjekt!

E

Utsugen: Jag försökte bara föra ett logiskt resonemang. För övrigt har jag det bra ställt; äger villa, bostadsrätt och fritidshus. Den rejäla skattesänkningen jag fått på senare år har jag lagt på utlandsresor. Inget hindrar mig alltså från
att se nyktert på situationen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.