Tobbe.A
Vårat tak lades om i mars och nu är det en firma här och installerar solpaneler. Igår kväll gick jag upp på taket och såg att det var hack i pappen på två ställen, jag gissar att de tappat en skena eller något. Jag antar att detta bör lagas?

//Tobbe

• Närbild på takpapp med skador och hack som kan ha orsakats av tappad utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och hack i takpapp nära en metallskena, möjlig skada från installationsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Solpanelföretaget kommer säga att skadorna var där innan.

Har du bilder på detta från mars innan de började?🤔

Rickard.
Det som har hänt är att pappen har blivit uppvärmd och delvis smält på ytan när dom svetsade bredvid och sen råkat sätta en fot eller knä där. Min bedömning utifrån bilderna är att det bara är en estetiskt skada och kommer inte påverka funktionen eller livslängden alls men vill du att dom ska fixa till det så tycker jag det är tillräckligt argument för att dom ska göra det men helt osynligt kommer det inte bli.

• Gilla
Tobbe.A
  • Laddar…
Kan man få en bild så man ser skadorna i förhållande till solpanelerna?

Det lär ju inte vara orsakat av de som satte upp panelerna iallafall. Ser ju som sagt mer ut som att det är sen pappen lades isåfall. Troligen bara estetiskt.

Tobbe.A
Rickard. Rickard. skrev:
Det som har hänt är att pappen har blivit uppvärmd och delvis smält på ytan när dom svetsade bredvid och sen råkat sätta en fot eller knä där. Min bedömning utifrån bilderna är att det bara är en estetiskt skada och kommer inte påverka funktionen eller livslängden alls men vill du att dom ska fixa till det så tycker jag det är tillräckligt argument för att dom ska göra det men helt osynligt kommer det inte bli.
Jag pratade precis med arbetsledaren, han förklarade det precis på samma sätt som du skrev. De kommer sätta dit nya lappar och säga till han som bränner att vara lite mer försiktig där han sätter fötterna 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.