Jag ska montera en köksfläkt. Som ni ser blev det övre vänstra hålet för vitt. Borren for iväg något nedåt också så hålet är inte riktigt i våg med det högra.
Det är 50 mm puts innan tegelväggen tar vid. Jag har gjort ett 50 mm djupt hål i teglet, så det finns att fästa i.
Förslag: Kratra bort en rejäl öppning så att tegelväggen visar sig. Fästa en plugg i borrhålet där och sedan återkomma till Bygga hus forum? Jag måste ju ersätta putsen med något i stil med gypsum. Går det att borra i gypsum efter härdning?
Det är 50 mm puts innan tegelväggen tar vid. Jag har gjort ett 50 mm djupt hål i teglet, så det finns att fästa i.
Förslag: Kratra bort en rejäl öppning så att tegelväggen visar sig. Fästa en plugg i borrhålet där och sedan återkomma till Bygga hus forum? Jag måste ju ersätta putsen med något i stil med gypsum. Går det att borra i gypsum efter härdning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort större hål och satt en bult åt fel håll med kemankare. Sen bara använt en mutter på den istället för skruv.
Fischer 2-k ankarmassa
https://www.byggmax.se/ankarmassa-p...OllxRX9O8icq1jF1IfXOa4aAgBzEALw_wcB#913=14908
Fäst skruv eller gängstång med mutter på.
https://www.byggmax.se/ankarmassa-p...OllxRX9O8icq1jF1IfXOa4aAgBzEALw_wcB#913=14908
Fäst skruv eller gängstång med mutter på.
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
195 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Keminfästning
Kemisk infästning, eller kemisk ankare, är en metod för att säkert fästa objekt i betong och andra hårda material. Denna process innebär att man bor ett hål i materialet, injicerar en speciell kemisk lösning och sätter in en ankarbult.
Läs mer
Det är inte rör för spisens el?
Såg liknande ut för mig och jag antog att det var just det.
För originalfrågan hade jag fyllt hålet med husfix i en spritspåse sen tryckt in en plugg, förutsatt att du inte riskerar sätta skruven i röret
Såg liknande ut för mig och jag antog att det var just det.
För originalfrågan hade jag fyllt hålet med husfix i en spritspåse sen tryckt in en plugg, förutsatt att du inte riskerar sätta skruven i röret