Hej!
När vår diskmaskin tömmer så kommer det som ett gurglande ljud från diskhon.
Ljudet är väldigt högt och oerhört störande. Se bifogad video för ljudet.
Vi bor i en bostadsrätt på bottenvåningen. Huset är byggt 2008, och jag tror inte att vattenlåset någonsin har bytts.
Det är inget stopp i vattenlåset för det är rengjort flera gånger utan att problemet har försvunnit.
Först så trodde jag att det var fel på själva diskmaskinen, men vi bytte den gamla för snart ett år sedan och det är samma problem med den nya.
Sedan så läste jag att det kan vara stopp längre ner i avloppet. Men föreningen som vi bor i gjorde en spolning av avloppet i huset och problemet kvarstår.
Video på ljudet. Hoppas det hörs bra.
Bild på vattenlåset. Den gråa till vänster är vattnet från diskmaskinen.
Någon som vet vad problemet kan vara?
Mvh
Vi bor i en bostadsrätt på bottenvåningen. Huset är byggt 2008, och jag tror inte att vattenlåset någonsin har bytts.
Det är inget stopp i vattenlåset för det är rengjort flera gånger utan att problemet har försvunnit.
Först så trodde jag att det var fel på själva diskmaskinen, men vi bytte den gamla för snart ett år sedan och det är samma problem med den nya.
Sedan så läste jag att det kan vara stopp längre ner i avloppet. Men föreningen som vi bor i gjorde en spolning av avloppet i huset och problemet kvarstår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh
Vill minnas att jag läst något liknande inlägg här på forumet att Ibland monteras diskmaskinsutloppet innan vattenlåset, och då låter det mer vid tömning.
Kanske kan vara en ledtråd?
Kanske kan vara en ledtråd?
Medlem
· västra götaland
· 84 inlägg
F fredrikpers skrev:Hej!
helt normalt med den koppling. gurgel kommer från pump i d-maskinen. min har låtit samma i över 25år.
[video]
[bild]
Mvh
Detta är ju helt normalt ljud.Ljudet kommer upp i diskhon för att det används samma vattenlås som till diskbänken.Vill du få bort ljudet får du sätta dit ett extra vattenlås för diskmaskinen.Rätt anslutet som det är nu.Bara att den grå ventilen på ink.v<tten skall hänga lodrätt.Brukar i allafal vara så.
Det är samma ljud och samma konstruktion som hos oss. (Tidigare hade vi ett mycket värre ljud från en trång passage längre ner i avloppet, men där blev rensat och det ljudet är borta nu.)
Jag tycker att ljudet är okej, nu när jag vet att allt fungerar som det ska. Jag ser det som en hälsning från maskinen som säger: "Nu tömmer jag"
Jag tycker att ljudet är okej, nu när jag vet att allt fungerar som det ska. Jag ser det som en hälsning från maskinen som säger: "Nu tömmer jag"
Liknande trådar
-
Gurglande ljud när diskmaskinen tömmer
Vatten & Avlopp -
Störande ljud från 30tals högspolande toalett - vad kan vara orsaken?
Badrum -
Hur mycket oljud från radonsug?
Miljö & Hälsa -
Kan stomljud från takfläkt dämpas med vibrationsdämpare?
Miljö & Hälsa -
Tjutande ljud från Husqvarna 220AC
Robotgräsklippare