1 408 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Gult tegel på fasaden - gediget och fint med rätt färgkombinationer
På konsumentens sida
· 3 120 inlägg
Frågor om gult tegel dyker då och då upp i vårt forum. Det är medlemmar som har bekymmer med hur man ska matcha det gula teglet med taktäckningen, plåtarbetena och färgen på fönster och dörrar. Och så finns det de som inte gillar gult tegel och helt vill göra sig av med det.
Jag tycker att gult tegel kan vara jättefint. Om huset är byggt med gult tegel från början så är det ju en del av husets historia och identitet, bara det är en anledning till att behålla den gula tegelfasaden som den är. En tegelfasad är underhållsfri och exklusiv.
Du kan läsa blogginlägget här: Gult tegel på fasaden - gediget och fint med rätt färgkombinationer
Jag tycker att gult tegel kan vara jättefint. Om huset är byggt med gult tegel från början så är det ju en del av husets historia och identitet, bara det är en anledning till att behålla den gula tegelfasaden som den är. En tegelfasad är underhållsfri och exklusiv.
Du kan läsa blogginlägget här: Gult tegel på fasaden - gediget och fint med rätt färgkombinationer
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag gillar gult tegel mer och mer. Vet inte riktigt varför. Kanske är det så enkelt att jag gillar idén att det verkar så underhållsfritt.