Tjenare!

För att göra en lång historia kort så är min källare ganska fuktig pga att den ligger mot ett berg, detta har inte varit ett problem förutom i år som det kommit in vatten i matkällaren.(Det händer alltid vid kraftigt regn, det går in igenom betongen...)

Lade ingen jätte notis till detta men höll det under uppsikt, men det som har uppstått nu mer mot hösten är att halva källartaket är fyllt med små gula "pluppar" ser nästan ut spindeläggs kokonger och är ca 0.1-0,5mm stora.
Har ni någon teori på vad detta kan vara, skall man vara nervös över detta eller inte?

Sedan har jag även ett vitt skägg på ett par ställen som jag inte vet vad det är för något, vi dammsög hela källaren ren från detta i fjol(med en industridammsugare så vi fick ut eventuellt damm/mögel/sporer via en externslang) men även detta är tillbaka.:(
Huset skall vara dränerat enligt vad jag har förstått.

Är tacksam för tips.
//Hannes
 
Det vita "skägget" kan vara saltutfällningar från väggarna då de har varit fuktiga. Inget onormalt när det gäller fuktiga källare. Svårt att säga närmre vad det kan vara utan att ha sett det. Du kan kanske lägga in en bild?
 
Det skulle jag kunna göra, både på skäget och plupparna då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.