3 325 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Gula rosor
Nix. jag hatar att göra bort mej på såna där ställen, man kan ju inte gärna fråga efter krukväxter som ska förvaras torrt och mörkt, och ska man ge sej på rosor vill jag gärna ha en sort som nån annan har lyckats med och helst svänga mej lite med latinska namn 8)
Jag håller med Cattis i ett tidigare inlägg här, man åker inte till fackhandlaren och visar sin okunskap. MAn blir lätt lurad.
Det västa jag råkade ut för var för et antal år sedan. Dagen före julafton, Hemköp i Åhlens City, Stockholm.
Scen: Framför ostdisken.
Lång kö. Nummerlappsapparaten gick varm. Väntetiden var minst 30 minuter. Äntligen, min tur! Stövlar fram till ostdisken och häver ur mig: "Jag skulle vilja ha lite ost"
Ridå!
Den stackars expediten valde att sluta tidigt, hennes sammanbrott kom extra fort...
Dessutom ansåg det kollektiva mullret ifrån de kunder som fortfarande väntade, att jag kunde ta och...
Det västa jag råkade ut för var för et antal år sedan. Dagen före julafton, Hemköp i Åhlens City, Stockholm.
Lång kö. Nummerlappsapparaten gick varm. Väntetiden var minst 30 minuter. Äntligen, min tur! Stövlar fram till ostdisken och häver ur mig: "Jag skulle vilja ha lite ost"
Ridå!
Den stackars expediten valde att sluta tidigt, hennes sammanbrott kom extra fort...
Dessutom ansåg det kollektiva mullret ifrån de kunder som fortfarande väntade, att jag kunde ta och...
Jättebra, Nybyggaren!
Regeln som bekräftar undantagen.
Vad jag vill komma fram till är, att bara för att du frågar en "expert" så kan du bli lurad att köpa eller konstruera något du senare inte blir nöjd med.
Du måste vara delaktig själv, vara nyfiken, fråga, ifrågasätta. Det kan många gånger vara jobbit, men det lönar sig i längden.
Regeln som bekräftar undantagen.
Vad jag vill komma fram till är, att bara för att du frågar en "expert" så kan du bli lurad att köpa eller konstruera något du senare inte blir nöjd med.
Du måste vara delaktig själv, vara nyfiken, fråga, ifrågasätta. Det kan många gånger vara jobbit, men det lönar sig i längden.
Påminner mej om den gången jag gick in på en pub i London och bad om två öl.......Ridå 2 :-/BoByggarn skrev:Jag håller med Cattis i ett tidigare inlägg här, man åker inte till fackhandlaren och visar sin okunskap. MAn blir lätt lurad.
Ridå!