Jag tänkte kolla en sak med andra som har samma maskin: Om man kör på tvåan (även på ettan men knappt märkbart då) och släpper avtryckaren så rasslar det lite när chucken bromsas. Ska det vara så? Det är även ett litet dödläge på chucken, det är alltså ett spel på några mm om man vrider den för hand. Lite glappt typ. Är det som det ska vara eller ska man klaga på det? Ni som har en blå maskin kanske kan kolla hur det är på dem.

// Lidman

Jag tror också det men det skadar ju inte att dubbelkolla, så ni som har en, kolla ni också och posta resultatet här  :)

// LIdman

Jag har en GSR 12 VE2 och den rasslar lite.
Det gjorde den även då den var ny.

hecke skrev:
Jag har en GSR 12 VE2 och den rasslar lite.
Det gjorde den även då den var ny.
Samma här. Inget jag tänker på.

Puh, skönt att höra  :) Då är det bara att gasa vidare då. Jag har redan kört den en hel del och den är verkligen fantastiskt mycket trevligare än min Ferm från Jula, som i sin tur är mycket bättre än min B&D som i och för sig är duktigare än en handdriven mejsel ;D

// Lidman

Negativ till Bosch numera då allt de gör tycks rassla och rasa efter hårdare användning :(
Har kört slut på två stycken nu som började rassla mer och mer tills de inte orkade borra genom en serietidning ens...

Sedan har vi deras policy att allt skall in på service, även hobbymaskinerna (gröna). De som tar seriöst på sina kunder byter ut en sådan maskin direkt i butiken och gör sedan sina interna analyser/reparationer på den utan att kunden blir lidande.

Köper man en AEG eller Festool så blir man nöjdast i längden, även om den kanske kostar lite mer i inköp.

erito>Då har du inte hört min gamla sticksåg, den väcker döda men är närmare 20 år snart och kör utan problem. En del maskiner rasslar lite ifrån kuggar mm men det behöver inte betyda att de är dåliga.

Sen kan jag jättegärna låta min gamla GST60PE matcha nya Festos och AEG så det argumentet att man blir mer nöjd med dem faller lite. Men å andra sidan så var man väl inne på märken igen och och eftersom denna handlar om Bosch så, nej det är oftast inga fel på Bosch.

/Kent

Snickarboden> 20år gamla grejjor är inte att förakta! På den tiden var det hårdmetall innanför skalet och rasslar det så håller det ändå ;D
Bosch gröna serie har en massa plast och skit inne i skalet, rasslar och håller ett tag. Prova att borra med en sådan där den får 'hugga o slå' lite i materialet för att ta sig igenom och den går sönder. Numera tar jag fram en 25år gammal Bosch som fixar det lätt där min nya Bosch går sönder gång på gång.... dä va bättre förr ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.