3 717 läst · 16 svar
4k läst
16 svar
Grym sticksåg!
Sida 1 av 2
Hej!
Ni som funderar på en bra sticksåg skall genast skaffa BOSCH (blå) GST 135 CE
kolla in http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...guage=sv-SE&ccat_id=9596&prod_id=8476
kolla även videosnutten som ligger där.
Vet nu vad den går för i verkligheten.
Magnus
Ni som funderar på en bra sticksåg skall genast skaffa BOSCH (blå) GST 135 CE
kolla in http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...guage=sv-SE&ccat_id=9596&prod_id=8476
kolla även videosnutten som ligger där.
Vet nu vad den går för i verkligheten.
Magnus
Instämmer - jag hade egentligen tänkt köpa en GST85 först, men eftersom jag hittade GST135 i butiken i Mönsterås för 2.095 så köpte jag den istället - prisskillnaden mot GST85 var ju inte så stor då..
Jag är helnöjd med sågen. Har t.ex. skurit ut kurvade prylar ur en 60mm. massiv ekskiva - snitten blir spikraka
Jag är helnöjd med sågen. Har t.ex. skurit ut kurvade prylar ur en 60mm. massiv ekskiva - snitten blir spikraka
Hade jag suttit med i justitieutskottet hade jag stiftat en lag som förbjöd alla andra sticksågar ;D
Det är så här en stickåg skall vara, bättre kan det inte bli!!!!
Årets julklapp 2006?? :
Kan ju tillägga att den är hållbar som en bunker.....har tappat min i betonggolv från ett antal meter några gånger och den spinner fortfarande på som en symaskin i nyskick(!)
/AB
Det är så här en stickåg skall vara, bättre kan det inte bli!!!!
Årets julklapp 2006?? :
Kan ju tillägga att den är hållbar som en bunker.....har tappat min i betonggolv från ett antal meter några gånger och den spinner fortfarande på som en symaskin i nyskick(!)
/AB
Filmklippet imponerar, helt klart, men jag valde ändå en Festool PS300 när jag köpte sticksåg för ett par veckor sedan.
Jag prisar min Festool stickis för smidigheten, boschen är förhållandevis klumpig i jämförelse.
Bosch ger intrycket av "heavy duty" medans Festool är mer lämpad för lite finare arbeten.
Riktiga män har förvisso bådeoch, så det är väl bara en tidsfråga innan plånboken råkar öppna sig för en till
Men lugn, bara lugn. Om något år så kommer säkert Festool med en Ny sticksåg som kommer klå Blå Bosch på fingrarna så det skriker om det! ;D
Jag prisar min Festool stickis för smidigheten, boschen är förhållandevis klumpig i jämförelse.
Bosch ger intrycket av "heavy duty" medans Festool är mer lämpad för lite finare arbeten.
Riktiga män har förvisso bådeoch, så det är väl bara en tidsfråga innan plånboken råkar öppna sig för en till
Men lugn, bara lugn. Om något år så kommer säkert Festool med en Ny sticksåg som kommer klå Blå Bosch på fingrarna så det skriker om det! ;D
Feston är trevlig men tyvärr kan man inte dra tillbaka plattan på den för kantnära sågning, det är en stor brist som jag ser det.
/Kent
/Kent
Har inte haft min PS 300 så länge, och har inte haft behov av att prova funktionen. Men enligt manualen så går det.Snickarboden skrev:
Har inte haft min PS 300 så länge, och har inte haft behov av att prova funktionen. Men enligt manualen så går det.Konsulten skrev:
[/quote]Testade precis och det fungerar helt utmärkt.
Achtung!!! Achtung!!!
Ett allvarligt brott har begåtts - Någon har läst i en bruksanvisning
: :
Bara lite ironi Måste faktiskt hålla med om att ibland så hittar man funktioner som man inte visste fanns bara genom att bläddra igenom bruksanvisningen! Även om man vill framstå som en matcho man som klarar sig utan boken :-/ vilket dilemma
/AB
Ett allvarligt brott har begåtts - Någon har läst i en bruksanvisning
: :
Bara lite ironi Måste faktiskt hålla med om att ibland så hittar man funktioner som man inte visste fanns bara genom att bläddra igenom bruksanvisningen! Även om man vill framstå som en matcho man som klarar sig utan boken :-/ vilket dilemma
/AB
Kan hålla med om att Boschen är som en fet tyskkorv. Men vad gör det när snitten ligger som vältrimmad tyskkirurg mot den slanka Feston. Men på cirkelsågsidan finns det inget som slår en TS55. har iof inte testat andra med skena? Någon som har några erfarenheter?
Lagavulin
Lagavulin
Hmm, hade vid ett tillfäle problem med gnissel från min såg. Den hade varit med ute en hel dag i snöstorm och minusgrader på ett jobb. När jag kom hem och skulle använda den så hördes ett märkligt ojlud(framförallt vid påslagen pendling)Lostfoe skrev:
Jag gav henne (alla mina maskiner är tjejer :) bara lite omtanke, hon fick ligga inne i värmen i köket över natten å torka och på morgon dagen efter funkade den helt perfekt igen. Kanske va fetett som inte tålde en blekingsk vinter
Den bara går och går och går och går och går och går.....
(Känner igen det där sista från något men kommer inte ihåg vad : ) )
Jag har inte haft maskinen utomhus, så det beror inte på kyla.. Sågade laminatgolv i köket och efter det har den börjat gnissla. (Hörs vid avstängning)