Hej, bor i bostadsrätt och nu när vintern kom undrar jag när man borde grusa/sanda/salta på innergården. Inte fallit något snö här ännu i Göteborg. Men borde man göra något innan det händer?

A Anna_Anna_H skrev:
Hej, bor i bostadsrätt och nu när vintern kom undrar jag när man borde grusa/sanda/salta på innergården. Inte fallit något snö här ännu i Göteborg. Men borde man göra något innan det händer?
nä det är för dyrt
det lär vara mycket halka innan det bekämpas

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
R
A Anna_Anna_H skrev:
Kolla väderprognosen 5-10 grader plus ifrån söndag!

Jo men jag undrar rent generellt längre fram :)

Claes Sörmland
Halkflis när det blir halt. Inget salt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A Anna_Anna_H skrev:
Jo men jag undrar rent generellt längre fram :)
Hur har det funkat tidigare vintrar?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Halkflis när det blir halt. Inget salt.
b rukar iofs blandas med salt

A Anna_Anna_H skrev:
Föreningen har en skötselplan så fråga hur de brukar göra. Om man halkbekämpar en innergård beror på hur den används och hur den är byggd. Vår tidigare halkbekämpades t ex inte men den var knappt värd att ta sig in på utom i undantagsfall.

Z z_bumbi skrev:
Föreningen har en skötselplan så fråga hur de brukar göra. Om man halkbekämpar en innergård beror på hur den används och hur den är byggd. Vår tidigare halkbekämpades t ex inte men den var knappt värd att ta sig in på utom i undantagsfall.
Nej vi har ingen plan, det är vi i hårdsgruppen som ska ta tag i det nu :)

K Kane skrev:
Hur har det funkat tidigare vintrar?
ingen plan, det är vi i hårdsgruppen som ska ta tag i det nu :)

Se till att det finns halksand hemma att ta till när det blir nödvändigt. Sedan sandar man när det blir så isigt att det blir farligt.

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
A Anna_Anna_H skrev:
Nej vi har ingen plan, det är vi i hårdsgruppen som ska ta tag i det nu :)
Då behöver ni kolla på hur gården är byggd, hur mycket den används och när samt hur andra i närområdet gör. Ett sätt att spara pengar ör att leja bort både plan och skötsel och sedan när det rullar ta beslut om det är värt att ta tillbaka uppdraget. Min erfarenhet från en ombildning talar för att leja bort så mycket som möjligt vilket gör att styrelsen får tid och pengar till utveckling av föreningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.