Springare skrev:
Ja, vad blind jag är :confused:
Ska prata med min leverantör.

Masses kan din leverantör skicka?

Vilken längd och hur många ska ni andra välja och vilka typer av projekt sysslar ni med?
Jag är intresserad av de kortare tvingarna, 30, 60 samt 80cm. Kanske även 1m. Användningen blir möbler, högtalare och liknande.

Jag har nu på morgonen kontaktat och skickat mail till 5 Bessey återförsäljare - ska bli intressant att se vad vi kan få för pris!
 
Vad är det egentligen för skillnad på dessa Bessey tvingar:
Vario K Body REVO KRV och K Body REVO KR

Någon som kan nämna en bra leverantör med bra pris?
 
P-e-t-e-r skrev:
Vad är det egentligen för skillnad på dessa Bessey tvingar:
Vario K Body REVO KRV och K Body REVO KR

Någon som kan nämna en bra leverantör med bra pris?
Variovarianten (KRV) innebär att det fasta stoppet (som normalt sitter i ena änden av tvingen) går att flytta upp och ned längs skenan. Detta tyckte verkade vara en aningen onödig feature vid första ögonkastet - men är inte längre övertygad om att så är fallet.

Att kunna flytta det fasta stoppet är bra om man har en lång tving som man ska spänna ihop vågrätt. Om man inte flyttar stoppet så att det sticker ut ungefär lika mycket tving på båda sidorna om det man spänner ihop så kommer tvingen (och de är tunga) att vilja välta/utöva en nedåtvridande kraft på det man spänner ihop, vilket ibland kan göra det krångligt att få vinkelrätt.

Jag länkar en bild för att illustrera hur jag menar: http://www.woodpeck.com/media/main_vario_application.jpg

Angående bra leverantörer så har jag som sagt mailt 5 st angående gruppköpet, och svaren börjar droppa in. Den som är billigast blir det beställning från, och vem det är kommer jag givetvis att skriva här så länge det är OK med återförsäljaren.
 
Jag vill bara bekräfta att det händer saker, väntar på priser från ytterliggare några återförsäljare.
 
KRV verkar då mest intressant i mina ögon. Väntar med spänning på vad som skall komma. Och tack Daniel_N för jobbet du lägger ner på detta!
 
De bästa priser jag har fått tag på är följande:

pris inklusive moms
KR30-2K 425kr
KR60-2K 525kr
KR80-2K 600kr
KR100-2K 662,50kr
KR125-2K 745kr
KR150-2K 810kr
KR200-2K 967,50kr
KR250-2K 1130kr

Fraktpriser enligt säljarens DHL avtal utan påslag. Exakt vad det innebär vet jag inte, och är naturligtvis beroende på hur många tvingar man beställer.

I mina mail frågade jag inte efter pris på KRV-tvingarna, men om säljaren tillämpar samma rabatt (vilket jag har goda skäl att tro) på dessa så kommer de att ligga på:

pris inkl. moms
KRV100-2K 711,50 kr
KRV150-2K 860 kr
KRV200-2K 1021,50 kr
KRV250-2K 1172,50 kr

Enligt sammma logik:

Vinkeladapter KR-AS cirka 112kr

Ramset KP (4st, till en ram) ca 250kr

För bilder och mer info se denna pdf: http://www.besseytools.com/pdfs/Home_Shop/K_Body_Clamps.pdf

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Sammanfattningsvis så vet vi inte exakt vad frakten blir, vilket naturligtvis betyder att inga beställningar är bindande i nuläget. Och med tanke på att Masse faktiskt köpte dem till ca 3,5% bättre pris i december, så är det möjligt att du kan få till en bättre deal med din lokale handlare, och slippa frakten (det är åtminstone rejält mycket billigare än http://www.tools4wood.se//catalog/index.php/cPath/23?osCsid=d37c46e27cdfa092c0386a13d91cd745 som länkades tidigare i tråden). Eller så har bara priserna gått upp. Men jag tycker att detta är ett roligt projekt, och kommer därför att gå vidare med det.

I vilket fall så kommer jag nu att gå vidare med detta på följande sätt:

Alla som vill köpa tvingar PMar mig om vilka, och hur många av varje. I PM:et bifogas också ditt namn, adress, tel och e-mail. Den 26/7 (nästa söndag) är sista dagen att skicka PM.
Prata gärna med vännor, kollegor etc som kan vara intresserade av tvingar - ju fler vi är, desto bättre förhandlingsmöjligheter.

Beställningarna är inte bindande i detta läge, då vi inte vet frakten.

Jag kommer att sammanställa och skicka en specificerad offertförfrågan till säljaren. Därefter kommer han att kunna specificera frakten för varje beställning, så att alla vet exakt vilket totalpris de har att ta ställning till.

Sen får alla som har PMat mig ett par dagar på sig och beslut om de vill köpa eller ej. Därefter är beställningarna bindande.

I detta skede, när jag vet exakt vilken omfattning vårt gruppköp har så kommer jag att erbjuda de 2 säljare som "kom 2:a/3:a" i den initiala priskollen att försöka slå det pris vi har fått. Lite nationalekonomi 101 i praktiken. För de som tycker att detta är snålt eller omoraliskt så kan jag meddela att jag hela tiden har kört med helt öppna kort gentemot alla återförsäljare - de har fått länken till denna tråd - de vet att jag kommer att jämföra och försöka hitta billigast pris etc.


Angående leveranstid: Förutom tiden att administrera detta så kommer leveranstiden att vara ca 2 veckor. Behöver du dina tvingar snabbt så är detta alltså inte alternativet för dig - bara en förvarning.

Är något oklart så är det bara att fråga.

//daniel
 
Redigerat:
Springare skrev:
Har fått fram följande priser på Bessey K Body Revo KR.

4st KR30-2K____1533:-
4st KR60-2K____1890:-
4st KR80-2K____2156:-
4st KR100-2K___2394:-
2st KR125-2K___1345:-
2st KR150-2K___1461:-
2st KR200-2K___1745:-
2st KR250-2K___2037:-

Fraktkostnad 190:- / sändning.
Betalning mot faktura.

Är det bra priser eller har någon hittat bättre?

Skicka mig ett PM om ni vill beställa.

/Springare
Mina priser var med moms!

Har pressat priset lite till:
KR30-2K 364,25:- (Minsta best-antal 4)
KR60-2K 449:- st (Minsta best-antal 4)
KR80-2K 512,25:- (Minsta best-antal 4)
KR100-2K 569:- (Minsta best-antal 4)
KR125-2K 639:- (Minsta best-antal 2)
KR150-2K 694,50:- (Minsta best-antal 2)
KR200-2K 829:- (Minsta best-antal 2)
KR250-2K 968:- (Minsta best-antal 2)

Det blir ca 14,5% billigare än dina priser Daniel.
Tror att vi kan få samma prisnivå på

Frågade inte heller efter pris på KRV-tvingarna, men jag tror vi kan få lika bra pris på dom.

/Springare
 
Det var verkligen bra priser Springare! Jag skickar dig ett PM.

Med tanke på Springares priser - avvakta med att skicka mig PM om beställningar - jag återkommer i frågan.
 
Springares priser verkar vara normala.
Jämför tex med UK
http://stores.shop.ebay.co.uk/MTS-P...912QQ_sidZ57581665QQ_trksidZp4634Q2ec0Q2em322

Tar man 100cm och gör en överslagsberäkning för moms o valuta blir det
40GBP x 13SEK =520SEK lägg på ung 10% för att kompensera den lägre UK momsen så är vi runt 570SEK inkl moms.
Springarn hade 569 så "we got a match"

Ni kan ju alltid försöka övertyga butiken i UK att skeppa till Sverige, dom flesta gör det om man frågar även om det inte står i annonsen....
 
Springare skrev:
Mina priser var med moms!


Har pressat priset lite till:
KR30-2K 364,25:- (Minsta best-antal 4)
KR60-2K 449:- st (Minsta best-antal 4)
KR80-2K 512,25:- (Minsta best-antal 4)
KR100-2K 569:- (Minsta best-antal 4)
KR125-2K 639:- (Minsta best-antal 2)
KR150-2K 694,50:- (Minsta best-antal 2)
KR200-2K 829:- (Minsta best-antal 2)
KR250-2K 968:- (Minsta best-antal 2)

Det blir ca 14,5% billigare än dina priser Daniel.
Tror att vi kan få samma prisnivå på

Frågade inte heller efter pris på KRV-tvingarna, men jag tror vi kan få lika bra pris på dom.

/Springare
Har nu även fått priser på följande:

KRV100-2K 619
KRV150-2K 747:-
KRV200-2K 883:-
KRV250-2K 1025:-
Ramset KP 219:-
Vinkeladapter KR-AS 102:-

/Springare
 
Ingen av de återförsäljare jag har varit i kontakt med kunde matcha de priser Springare har förhandlat fram! Bauhaus ledde stort...de var 115% dyrare än Springares priser...

Så jag tackar för intresset för tråden, och tackar framförallt Springare som fixade denne mycket lukrativa deal. Nu ska jag bara räkna ut hur stor del av matbudgeten jag kan klara mig utan....borde väl gå att leva på ris och nudlar i 3 månader utan att få skörbjugg?
 
Daniel_N skrev:
Ingen av de återförsäljare jag har varit i kontakt med kunde matcha de priser Springare har förhandlat fram! Bauhaus ledde stort...de var 115% dyrare än Springares priser...

Så jag tackar för intresset för tråden, och tackar framförallt Springare som fixade denne mycket lukrativa deal. Nu ska jag bara räkna ut hur stor del av matbudgeten jag kan klara mig utan....borde väl gå att leva på ris och nudlar i 3 månader utan att få skörbjugg?
Vatten är gott också ;)
 
Det var ju synd att du inte fick fram lägre priser Daniel :(
Då ingen fått fram lägre priser så kommer jag att lägga en beställning från min leverantör http://www.dexport.eu/

Om någon vill beställa så skicka mig ett PM med följande uppgifter:
-Vad du vill beställa.
-Namn.
-Adress.
-E-postadress.

Priserna är ink moms

KR30-2K 364,25:-
KR60-2K 449:-
KR80-2K 512,25:-
KR100-2K 569:-
KR125-2K 639:-
KR150-2K 694,50:-
KR200-2K 829:-
KR250-2K 968:-
KRV100-2K 619:-
KRV150-2K 747:-
KRV200-2K 883:-
KRV250-2K 1025:-
Ramset KP 219:-
Vinkeladapter KR-AS 102:-

Fraktkostnad 190:- / sändning.
Betalning mot faktura.

/Springare
 
Sugen blir man ju...
Hur många tvingar och vilka längder tänker ni välja?
 
Min tanke är att skaffa några kort och några långa tvingar. De kort lär bli KR 30 eller 60...tror 30 är lite väl kort. Samtidigt - med mina vanliga tvingar så använder jag de kortare oerhört mycket mer än långa tunga tvingar - smidigare att hantera med en hand osv.

De långa blir garanterat KRV, sen är det frågan om jag går på KRV100 eller KRV 150...med variofunktionen gör det ju inte så mycket att de råkar vara lite för långa....men å andra sidan är de längsta tyngre och dyrare...

Sen blir det förmodligen KR-AS vinkeladapter också....inte för att jag har något planerat projekt där de behövs, men priset är bra och jag tror där är värdefulla där inget annat funkar.

Ramsetet hade jag nog tänkt snida till själv om det skulle behövas.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.