Intressant!

Jag har funderat på 2xKRV100 + 2xKRV150
dessutom tycker jag inte att systainern med KliKlamp verkar så dum...

Vet du om de säljer till vilket företag "som helst" eller bara till företag i branschen (dvs snickerier, återförsäljare o liknande)? Annars kan jag nog beställa till firman men här snickrar jag annars mest på databaser...:)
 
Förresten, någon som kan uttala sig om ramsetet? Är det bra att ha eller bara onödigt? Man kan ju såga några spår i en kloss själv också...
 
nomis skrev:
Tyckte dock att Kliklamp var lite i klenaste laget... Någon som provat dem?
Kollegan har några sådana. Dom håller i, men dom pressar inte speciellt mycket.
 
jac skrev:
Intressant!

Jag har funderat på 2xKRV100 + 2xKRV150
dessutom tycker jag inte att systainern med KliKlamp verkar så dum...

Vet du om de säljer till vilket företag "som helst" eller bara till företag i branschen (dvs snickerier, återförsäljare o liknande)? Annars kan jag nog beställa till firman men här snickrar jag annars mest på databaser...:)
De säljer säkert till vilket företag som helst... Vårt företag är ju egentligen ett åkeri, vilket faktiskt var tal om med säljaren. (Utesäljare vill ju alltid komma och hälsa på i snickeriet, och så även denna...)

Acme: Det var min bedömning också i butiken. Och eftersom de kostar lika mycket som vanliga enhandstvingen EZS, som klämmer 2000N, tycker jag inte att valet är så svårt... Men det har säkert med vilken typ av montage jag brukar ägna mig åt att göra. (Jobbar med såväl stål som trä). Sedan gillar jag inte riktigt den typen av tving, man kan nästan lika gärna använda skruvtving när man ändå behöver båda händerna fria...
 
Hej!
Nu finns tvingarna tillgängliga för leverans.
Priserna är ink moms.

KR30-2K 364,25:-
KR60-2K 449:-
KR80-2K 512,25:-
KR100-2K 569:-
KR125-2K 639:-
KR150-2K 694,50:-
KR200-2K 829:-
KR250-2K 968:-
KRV100-2K 619:-
KRV150-2K 747:-
KRV200-2K 883:-
KRV250-2K 1025:-
Ramset KP 219:-
Vinkeladapter KR-AS 102:-

TGN40T30 676 kr
TGN60T30 759 kr
TGN40T40 997 kr
TGN60T40 1 081 kr
TGN är tvingar med stort djup.

Fraktkostnad 190:- / sändning.
Betalning mot faktura.
levtid ca 7-8 arbetsdagar

Om någon vill beställa så skicka mig ett PM med följande uppgifter:
-Vad du vill beställa.
-Namn.
-Personnr.
-Adress.
-E-postadress.
-Telenr.
 
Tack för denna!
Jag satt så sent som i förrgår och tänkte skicka ett PM för at höra om det fortfarande gick att beställa men det kom annat emellan.

Jag tänkte också vara oförskämd(?) och fråga om det möjligtvis går att få några intressanta priser på LeverClamp GH också? Har ingen aning om vad dessa kan kosta men en snabb koll på nätet tyder på att det nog blir lite väl bra.
 
har nu fått tvingarna - funkar toppen! Inser att jag borde pantsatt lite fler saker och köpt några till....men sånt är det...man kan aldrig få för många tvingar.
 
pär h skrev:
Hej jag snubblade över detta
parallelltvinger från Dakota i uk nu till specialpris 4 st 49,95 pund. Vet inte om dom skickar till sverige men billigt är det, och enligt användar recentioner så är det inte bessey men väldigt bra tvingar

[länk]

Mvh Pär H
Jo, de skickar till Sverige, men dumt nog måste prylarna passa i en låda med bestämda mått: http://www.rutlands.co.uk/customer_services.html#Export

I detta fallet hade det behövts några cm till på diagonalen för att en kort tving skulle få plats... surt!
 
Nu har tvingarna blivit testade en hel del i lite olika projekt, och de är verkligen bra, jag är nöjd med precis allting. De lever helt upp till mina förväntningar.
 
Använda? Jo, det blir säkert av någongång men visst är de vackra. :wow:
 
  • Tvingar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
En udda idé har slagit rot i skallen. Visst skulle jag vilja ha fler KRV men det är främst fler olika längder jag behöver (har idag 4st KRV100-2K).

Om jag köper en KRV250, går det med en rimlig arbetsinsats att kapa upp skenan med bågfil?
 
MathiasFr skrev:
En udda idé har slagit rot i skallen. Visst skulle jag vilja ha fler KRV men det är främst fler olika längder jag behöver (har idag 4st KRV100-2K).

Om jag köper en KRV250, går det med en rimlig arbetsinsats att kapa upp skenan med bågfil?
Det tror jag absolut ska gå! Men det kommer att vara mycket lättare med en vinkelslip.

För övrigt är tvingarna underbara, använder dem hur mycket som helst.
 
MathiasFr skrev:
En udda idé har slagit rot i skallen. Visst skulle jag vilja ha fler KRV men det är främst fler olika längder jag behöver (har idag 4st KRV100-2K).

Om jag köper en KRV250, går det med en rimlig arbetsinsats att kapa upp skenan med bågfil?
Men varför kapa? Du behöver många längder, absolut, men är du ute efter längder som inte finns?

--- Mats ---
 
Har flera gånger använt Daniels tvingar och vad jag trodde var något överprissatt och överreklamerat visade sig vara fullständigt genialt. Så snart plånboken tillåter det så får det bli några såna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.