Skall lägga hammarband och takstolar på ett murat garage i iso-leca med gjuten ring av balkblock överst.
I arbetsbeskrivning står dock att man behöver grunda bland annat murkrönet med kc-bruk innan hammarbandet fästs.
Problemet är att det nu är 10 minus och då går väl inte grunda med bruk.
Finns nåt trix? Specialbruk? Strunta i att grunda med bruk under hammarbandet? ( Hur viktigt kan det vara?)
I arbetsbeskrivning står dock att man behöver grunda bland annat murkrönet med kc-bruk innan hammarbandet fästs.
Problemet är att det nu är 10 minus och då går väl inte grunda med bruk.
Finns nåt trix? Specialbruk? Strunta i att grunda med bruk under hammarbandet? ( Hur viktigt kan det vara?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det har jag aldrig sett eller utfört, det ska ingen fukt dit komma..P plan-g skrev:
Sedan tänker jag att det är ju betong under hammarbandet eller?
Anledning till att man vill grunda är för att leca är öppet. Så man bryter luftväxlingen i blocken.
Lägger man den klassiska pappen under hammarbandet så hjälper detta till att undvika luft med.
Ska det vara ett hus med modern ventilation så vill man ha tätt men i fallet med ett garage hade jag inte varit orolig. Dessutom kommer där byggplast som ansluter mitt putsen på insidan, eller?
Lägger man den klassiska pappen under hammarbandet så hjälper detta till att undvika luft med.
Ska det vara ett hus med modern ventilation så vill man ha tätt men i fallet med ett garage hade jag inte varit orolig. Dessutom kommer där byggplast som ansluter mitt putsen på insidan, eller?
Ja men du lägger väl hammarbandet mestadels på gjutningen och isoleringen så ser jag inga problem med att du kan komma åt och lägga på grundningen på Leca delen efteråt..P plan-g skrev: