Hej!
Det finns i dagsläge altangolv av trä som ligger c:a 5 cm ovan marken. Min tanke att inglasa altanen och isolera tak och golv.
Finns en lösning för att isolera den befintliga golv utan att skruva bort trätrall?
Låter det dyrt om jag riva bort den och gjuta platta?
Mvh
Qassim Awad
Det finns i dagsläge altangolv av trä som ligger c:a 5 cm ovan marken. Min tanke att inglasa altanen och isolera tak och golv.
Finns en lösning för att isolera den befintliga golv utan att skruva bort trätrall?
Låter det dyrt om jag riva bort den och gjuta platta?
Mvh
Qassim Awad
För att få en bra verkningsgrad på isoleringen ( tjocklek ) så ser det ut som att du inte har plats under dörrarna , isoleringen om du ska full värme där bör vara min 100 mm av cellplasttyp
annars tjockare av ulltyp .
Med platta bör den vara isolerad under mot mark med 200 mm , då kan du lägga golv på plattan
Med platta bör den vara isolerad under mot mark med 200 mm , då kan du lägga golv på plattan
Om det blir platta som alternativ tänkte jag gräva ner i marken för att få plats för isoleringenS skutten11 skrev:För att få en bra verkningsgrad på isoleringen ( tjocklek ) så ser det ut som att du inte har plats under dörrarna , isoleringen om du ska full värme där bör vara min 100 mm av cellplasttyp
Liknande trådar
-
Färg till grunden på huset
Färg, Måla & Tapetsera -
Tillfällig grund för friggebod.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vilket bruk till baljan, menar grunden? Kalksten, hus från 1912.
Byggnadsvård -
Grund till inglasad altan
Utbyggnad och tillbyggnad -
Grund till inglasad altan - räckar stoplskor direkt i berg?
Altan & Uteplats