Hej.
Behöver köpa en ny grovdammsugare. Jag har en gammal Nilfisk 25-21 (tror jag den heter) som börjar leva i livets slutskede. Den har varit otroligt bra, och aldrig klagat trots min misshandel.

Jag har två andra Stihl-produkter hemma (eltrimmer samt högtryckstvätt). Kvalitetsmässigt är min uppfattning att de slår konkurrenterna på fingrarna i respektive prisklass.

Jag blir sugen på deras 62-grovdammsugare. Har någon haft en? Det lite mindre formatet är lockande då jag behöver den vid båten, och när jag hjälper släkt och vänner med lite grejer. Den långa slangen är också ett klart plus. Så länge man får tag på billiga påsar är volymen på behållaren inte så kvistigt. Jag suger nästan bara torrt.

De verkar kosta dryga 2000-pengen. Jag gissar att den tävlar mot Nilfisk multi inox resp. Kärcher 6-serie. Nilfisk verkar tyvärr inte vara av så god kvalité och Kärchens korta slang är ett klart minus.
 
Jo, men flera maskiner har behövts bytas ut. Ironiskt nog även den maskinen som någon från forumet vann. Anekdotiskt kanske, men även grannens gav sig efter cirka ett halvår (fick motorbyte på garanti).
 
  • Ledsen
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.