Hej alla.

är det någon som har erfarenhet av denna klippare?

vi har en ganska normal gräsmatta. Hade tidigare en Maculloch (Husqvarna som tillverkar) och efter 3 år gick ena hjulmotorn itu, jag funderade inte ens på att reparera då motorn gick på 2500 kr.

Nu har jag hittat denna Grouw L200, men är det något att ha? Någon måste väl äga den och kört den ett tag?

Har 800 modellen, tror jag, köpt på ica maxi.
Körde den ifjol på en kanske något för stor gräsmatta och det funkade bra, den gick 07-19 varje dag i början sen 5 dagar/vecka.

Finns inga direkta inställningar, kantklippning när den går hem, klippa i regn det är väl i stort sett allt...

Den gjorde sitt jobb varken mer eller mindre, hade köpt den igen.

Nu har den ju bara gått ett år och jag har inte tagit ut den än så jag kan ju ändra mig...

Tack för svar.

jag söker inte så många funktioner, vill bara ha en klippare som gör sitt jobb och jag tror vi har en ganska så enkel gräsmatta!

Men vill inte köpa något billigt som sen blir dyrt för att det inte är användbart.
Hoppas det trillar in fler svar, det verkar som den har funnits ett tag!

• Gilla
nino
  • Laddar…
S Stev87 skrev:
Tack för svar.

jag söker inte så många funktioner, vill bara ha en klippare som gör sitt jobb och jag tror vi har en ganska så enkel gräsmatta!

Men vill inte köpa något billigt som sen blir dyrt för att det inte är användbart.
Hoppas det trillar in fler svar, det verkar som den har funnits ett tag!
Jag har haft en Grouw L1200 nu i snart ett par år, fungerar nog någorlunda och är väl värt sitt pris (köpte den på senhösten). Har dock en dubbelt för stor tomt med rätt lång gränskabel och tror att ibland återkommande stopp har att göra med saken. Speciellt efter regnväder. Jag borde definitivt ha en modell med guidekabel då gräsmattan är indelad i en stor fram- och bakgård, fungerar nog nu också med en kort 1m bred passage emellan men klipparen får en lång väg till sin laddstation. Grannens Husqvarna är ju helt överlägsen mot denna men kostar 5 gånger mer. Nåja, den är nog också nästan värt sitt pris :)
Så, med förbehåll kan jag rekommendera till en mindre enkel tomt, klipparen är liten och ryms mellan bärbuskar o.dyl, hoppas den håller ännu i flera år

• Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.