1 019 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Gropar efter flytspackling och nivåskillnader.
Vi håller på med renovering och byggfirman har nu flytspacklat. Vi har vattenburen golvvärme. Vi märkte att det bildats gropar och fåror nu när det torkat och byggaren nämnde att det kan ha läckt flytspackel under golvet mellan spånskivorna. På vissa ställen sticker även golvvärmeslingorna upp. Dvs det har runnit ut så mycket att slingorna är synliga igen. Han sa att det inte är någon fara.
Är det verkligen inte så farligt? Är det vanligt att det läcker nedåt? Jag tänker att det då läcker ut i isoleringen och ev. påverkar förmågan att isolera?
Vi ser dessutom att det är olika takhöjd efteråt. Är detta något som korrigeras i efterhand eller borde de ha flytspacklat jämnt?
Är det verkligen inte så farligt? Är det vanligt att det läcker nedåt? Jag tänker att det då läcker ut i isoleringen och ev. påverkar förmågan att isolera?
Vi ser dessutom att det är olika takhöjd efteråt. Är detta något som korrigeras i efterhand eller borde de ha flytspacklat jämnt?
Är dom verkligen klara då? Jag själv brukar flyta in vattenburna system i två omgångar och efter första omgången så ser man slingorna på vissa ställen.M Mar.bart skrev:Vi håller på med renovering och byggfirman har nu flytspacklat. Vi har vattenburen golvvärme. Vi märkte att det bildats gropar och fåror nu när det torkat och byggaren nämnde att det kan ha läckt flytspackel under golvet mellan spånskivorna. På vissa ställen sticker även golvvärmeslingorna upp. Dvs det har runnit ut så mycket att slingorna är synliga igen. Han sa att det inte är någon fara.