7 389 läst · 6 svar
7k läst
6 svar
Grönt/turkost kakel i badrum?
När jag tittar på bilder på badrum här på siten verkar alla ha valt dova sobra färger som vitt-grått etc. Vi har däremot valt ett grå/grönt klinker och ett hel turkos/havsgrönt kakel. Kommer vi att ångra att vi rockar loss så hårt på färgerna?
Det gör ni säkert till sist men då är det väl "bara" att byta. Bättre att känna sig helnöjd nu och ev. byta om x antal år än att gå och vara "halvnöjd" hela livet. Vem vet, om några år kanske alla spyr på svart/vitt kakel (igen). Kör med det som NI gillar och skit i andra!
Kör på det ni gillar men man kanske inte ska göra alla galna ideér man har i huvet, dels beroende på att man tröttnar men även beroende på kostnaderna...
Huvudsakern är ju att ni blir nöjda.
Jag själv har nyss gjort ett badrum med ganska ljusa enkla färger och linjer, detta är min stil och jag gillar den!
Turkost kan ju bli som att gå in i medelhavet vilket inte är helt fel! ;D Kör på bara!
MVH
PJ
Huvudsakern är ju att ni blir nöjda.
Jag själv har nyss gjort ett badrum med ganska ljusa enkla färger och linjer, detta är min stil och jag gillar den!
Turkost kan ju bli som att gå in i medelhavet vilket inte är helt fel! ;D Kör på bara!
MVH
PJ
Vi har ljusblått kakel i vårt badrum. Det sattes upp för drygt 20 år sedan, och vi har inte tröttnat.
Vi ska ha vitt i det nya badrummet, men det beror på att det kommer att passa bättre i ett gammalt hus.
Men jag tror att val av färg och nyans är viktig. Välj en NI tycker om, och snegla inte på modet.
Dock tror jag att man tröttnar fortare på mörka färger, kanske bara för det faktum att man behöver mycket mera ljus ju äldre man blir.
/EB
Vi ska ha vitt i det nya badrummet, men det beror på att det kommer att passa bättre i ett gammalt hus.
Men jag tror att val av färg och nyans är viktig. Välj en NI tycker om, och snegla inte på modet.
Dock tror jag att man tröttnar fortare på mörka färger, kanske bara för det faktum att man behöver mycket mera ljus ju äldre man blir.
/EB
Låt färgerna byta plats!
Kör grå / grönt på väggarna !
och låt det turkoshavgröna vara på golvet som HAVET !
Då kan du ALLTID låtsas att du är i karibien och
därför ångra dig mindre - kanske ?.
Skämt å sido- så tycker jag att era färger rockar !!
Kör grå / grönt på väggarna !
och låt det turkoshavgröna vara på golvet som HAVET !
Då kan du ALLTID låtsas att du är i karibien och
därför ångra dig mindre - kanske ?.
Skämt å sido- så tycker jag att era färger rockar !!
Det är väl möjligt att ni kommer att göra, så småningom , säg vad man inte tröttnar (iof. mer eller mindre men dock) på till slut i sitt eget hem där man ser det varje dag.....co skrev:
Men jag som "alltid" föreslår turkos/havsgrönt tycker ni har gjort ett fint val , det ni möjligen skulle kunna göra för att det inte ska bli allt för dominant är kanske att välja det turkosa/havsgröna kaklet på en eller ett par av väggarna och komplettera med samma typ, men i vitt på resten blir möjligen lite mindre "trendkänsligt".
Ett annat alternativ, om man börjar få kalla fötter är ju att ha det havsfärgade tex. i dusch samt bakom/runt badkaret där det ju associerar fint till vatten och vitt på resterande väggar.
MVH/Christina.