Hej!
Är ny här på forumet och jag tänkte att ni kanske kan komma med något bra förslag?

Håller på med en grind ut mot gatan då grabben springer ut hela tiden, jag räknar också med att han kommer ställa sig på grinden, den är drygt en meter bred och väger ju en del. Vill hitta ett fjäderbelastat svänghjul att sätta i änden då det borde fungera bra på asfalten. Jag kan inte hitta något alls Vet ni någon annan bra lösning som skulle kunna fungera? Se bild, det är drygt 13cm ner till marken, ville ha lägre men det krockar med rabattkanten som är i sten, andra änden kommer att bli fast med ett grindstopp då den inte kommer öppnas lika ofta.

Har ni några bra ideer? Jag sitter fast

Vit trädgårdsgrind monterad på asfalterad uppfart, med en stenrabatt nära nedre kant och öppet landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit grind mot asfalt och rabattkant i sten med synligt utrymme under grinden.
Skapa konto

sätt en snesträva på grinden och strunta i hjulet, det ska hålla ändå fast en liten pojke hänger på grinden. eller varför vill du ha ett hjul?

Snesträv enligt svart streck i bilden,
Vit trägrind med pålagda svarta streck markerande snedhet.
Skapa konto

D daugaard skrev:
sätt en snesträva på grinden och strunta i hjulet, det ska hålla ändå fast en liten pojke hänger på grinden. eller varför vill du ha ett hjul?
Är väl lite för att kommer jag snesträva så är risken ännu större att han klättrar över sen var det inte helt stabilt i garageväggen heller, grinden väger ju en del, jag tänkte att ett fjäderbelastat svänghjul kunde avlasta lite.

Hej! Sitter i samma sits som på bilden ovan med grinden, fick du några bra svar och hur gjorde du till slut? Stort tack på förhand! Helena

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.