P
Ska börja bygga rörsystem till min spånsug och tänkte kolla med er om någon vet bra priser på grenrör/påstick?

Felders priser gör mig lite mörkrädd då ja behöver 4st 250mm/160mm 986,25:- inkl moms
https://se.feldershop.com/sv/Sp-nsugar/Sp-nr-r/45-Grenr-r-med-fl-ns-i-alla-ppningar-oxid.html#rating

Ahlsell har "påstick" med 160mm som blir billigast men där har jag inget konto och känner ingen heller som har det :/
Den kostar 657kr exkl moms enligt Lajab men med ahlsells priser så får man kanske akta sig?
https://www.ahlsell.se/10/ventilation-3/kanalsystem/spanledning/spanledningssystem/6691305/

Grenrör med 250mm /påstick 160mm kostar 1205:- plus moms så då e ju Felders billiga! :rolleyes:
https://www.ahlsell.se/10/ventilation-3/kanalsystem/spanledning/spanledningssystem/6691176/

Sernbrandt har Nordfabs sortiment "tror ja det är , så ja har mailat dom om priser både på påstick och grenrör, fast dom är säkert i samma prisklass(negativ idag)

Bygga egna tänkte jag inte göra då jag både saknar tid och ja, den där tiden!:thinking::worried:

Finns det några fler alternativ?
 
P pleqtiz skrev:
Ska börja bygga rörsystem till min spånsug och tänkte kolla med er om någon vet bra priser på grenrör/påstick?

Felders priser gör mig lite mörkrädd då ja behöver 4st 250mm/160mm 986,25:- inkl moms
[länk]

Ahlsell har "påstick" med 160mm som blir billigast men där har jag inget konto och känner ingen heller som har det :/
Den kostar 657kr exkl moms enligt Lajab men med ahlsells priser så får man kanske akta sig?
[länk]

Grenrör med 250mm /påstick 160mm kostar 1205:- plus moms så då e ju Felders billiga! :rolleyes:
[länk]

Sernbrandt har Nordfabs sortiment "tror ja det är , så ja har mailat dom om priser både på påstick och grenrör, fast dom är säkert i samma prisklass(negativ idag)

Bygga egna tänkte jag inte göra då jag både saknar tid och ja, den där tiden!:thinking::worried:

Finns det några fler alternativ?

Hej!

Har du kollar Rinkaby Rör?

Dag

Skärmbild av Rinkaby Rörs webbplats visar en markgrenrör 45 grader 250 för 804 kronor, lagerstatus grön i tre butiker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
stigen stigen skrev:
Hej!

Har du kollar Rinkaby Rör?

Dag

[bild]
Nej ja tänkte inte så långt som vattenrör, men det var ett riktigt bra tips! Tack! (y)

Har lite andra strängar ute, nån firma som tillverkade sånt här på beställning som skulle vara väldigt billiga mot för Lajab och Nordfab! återstår och se hur det blir där, annars får de bli sånna vattenrör (y)
 
Luftbutiken har annars 45º anslutningar till spirorör om du vill använda det istället.
Mvh
 
P
N Nybyggarn skrev:
Luftbutiken har annars 45º anslutningar till spirorör om du vill använda det istället.
Mvh
Ja tack såna funkar, har dock flera sånna.
Det ska vara för 250mm rör med utstick 160mm som jag behöver.
Nu har jag fått tag på grenrör för 795:- kr styck så jag har beställt 4 styckna, samt 2 utstick och dom gick på 465kr styck..

Nu när jag endå gör ett seriös spånsugs system så funderar jag på om man ska lyxa till det och köpa lufttrycksdrivna skjutspjäll men då skulle man nog fått tag på nåt begagnat.
 
Hej Du. Det går alldeles utmärkt att tillverka sina egna y rör själv oxå av spirorör. Jag gjorde storlekar allt från 160 till 100.
Okej att de inte vinner en "skönhetstävling", men de håller tätt. Gillar du lite knippsande med tång, är det ett trevligt pyssel
 
P
Uppar denna istället för att göra en ny!

Vilka firmor därute säljer begagnade spånsugs rör? rör,160mm böjar,250mm böjar, stosar, spännband och koner?
Om man kan spara en slant där istället för att beställa direkt från fabrik.
 
P pleqtiz skrev:
Uppar denna istället för att göra en ny!

Vilka firmor därute säljer begagnade spånsugs rör? rör,160mm böjar,250mm böjar, stosar, spännband och koner?
Om man kan spara en slant där istället för att beställa direkt från fabrik.
Ja, du får väl bjuda på ett "parti" antingen via auktion eller en blocket annons.
Det kan löna sig, det är beroende på vad du är ute efter. Om du får över delar, kan du kanske använda det senare.
Soliduct är annars en trevlig internet butik, där tycker jag att priserna å kvaliteten är okej.
Men som sagt några grenrör hade de inte, utan de gjorde jag själv.
 
P
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Ja, du får väl bjuda på ett "parti" antingen via auktion eller en blocket annons.
Det kan löna sig, det är beroende på vad du är ute efter. Om du får över delar, kan du kanske använda det senare.
Soliduct är annars en trevlig internet butik, där tycker jag att priserna å kvaliteten är okej.
Men som sagt några grenrör hade de inte, utan de gjorde jag själv.
Ja, jag har räknat på rör hos soliduct men det sluta på strax över 20k, och jag behöver endå klämrings stosar för varje sida av rören då jag har köpt riktiga grenrör med klämringskant samt för alla spjäll.

Såå därför jag tänkte om det kan bli billigare att köpa begagnade delar och slippa många av delarna som blir om ja ska blanda såhär.. nåja ska ta o dra iväg lite mail och kolla läget iaf, det skadar inte:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.