4 876 läst · 9 svar
5k läst
9 svar
Grannens son vill köpa vårt hus!?
Hur gör vi på bästa sätt? Jag har redan snackat med banken om köpekontrakt + brev, att få den hjälpen därifrån kostar 6250 kr.
Men nu tillsaken, vad ska vi nu tänka på? Vad får vi inte missa at få med i kontraktet?
All tänkbar hjälp emottages med stor tacksamhet.
Men nu tillsaken, vad ska vi nu tänka på? Vad får vi inte missa at få med i kontraktet?
All tänkbar hjälp emottages med stor tacksamhet.
Stopp där, Solana! Menar du att banken kommer att ta över 6000:- för att hjälpa er med köpekontrakt och köpebrev!?
Vår bankman var i alla fall så ärlig och schysst att han talade om att det går utmärkt att köpa detta på bokhandeln och sedan fylla i fälten själv. Ett köpekontrakt kostade 38:50.
Vi köpte fastighet inom släkten, och köpte både köpekontrakt och köpebrev på bokhandeln och fyllde sedan i dessa själva. Det var inga problem alls, och gick fort och smidigt. De man köper är ju förtryckta med vissa fält att fylla i.
Ville bara säga detta och kanske därigenom spara er 6000:-
Men om det ingår en massa annat i de där 6000:- så kanske det kan vara värt det.
Vår bankman var i alla fall så ärlig och schysst att han talade om att det går utmärkt att köpa detta på bokhandeln och sedan fylla i fälten själv. Ett köpekontrakt kostade 38:50.
Vi köpte fastighet inom släkten, och köpte både köpekontrakt och köpebrev på bokhandeln och fyllde sedan i dessa själva. Det var inga problem alls, och gick fort och smidigt. De man köper är ju förtryckta med vissa fält att fylla i.
Ville bara säga detta och kanske därigenom spara er 6000:-
Men om det ingår en massa annat i de där 6000:- så kanske det kan vara värt det.
6000:- för ett förtryckt papper?
Det var samma sak när jag o exet separerade, bodelningsavtalet ville de ha en liknande hög med pengar för. När jag frågade vad det i realiteten innebar så visade det sig efter lite lirkande att det var ett formulär som man kunde ladda ner gratis och fylla i själv, Jag var så artig jag kunde men banktjänstemannen förstod nog att jag tyckte de var helt dumma i hela huvet, de passar ju så klart på att utnyttja folks desperation att komma ur en oftast jobbig situation.
Det var samma sak när jag o exet separerade, bodelningsavtalet ville de ha en liknande hög med pengar för. När jag frågade vad det i realiteten innebar så visade det sig efter lite lirkande att det var ett formulär som man kunde ladda ner gratis och fylla i själv, Jag var så artig jag kunde men banktjänstemannen förstod nog att jag tyckte de var helt dumma i hela huvet, de passar ju så klart på att utnyttja folks desperation att komma ur en oftast jobbig situation.
Nanny Fine
Medlem
· Västra Götaland
· 445 inlägg
Nanny Fine
Medlem
- Västra Götaland
- 445 inlägg
Å andra sidan finns det dem som gärna tar emot hjälpen och rådgivningen. Alla vet inte hur man bodelar... Hör allt som oftast att man "köper ut" trots att det inte alls är frågan om några köp.
Alla är inte "gör-det-själv:are" Glöm inte det innan ni idiotförklarar...
Alla är inte "gör-det-själv:are" Glöm inte det innan ni idiotförklarar...
Liknande trådar
-
Vi vill skaffa en badtunna/spanad, som hybrid, för 8 personer. Vad ska vi tänka på, vad rekommenderar ni?
Pool -
Villa Simonsson – helt i rött
Artikelkommentarer -
250V i villa från elbolaget - elektronik går sönder, vad göra?
El -
Hyr villa badrumsfläkt gått sönder, vem betalar?
Juridik -
Sågade sönder grannens häck med motorsåg
Artikelkommentarer