L llundberg skrev:
Jag citerar:


Daniel 109: Att TS försöker hitta sätt att jävlas på.
Jag har redan länge ignorerat D109.
Slipper blodtryckssänkande medicin sedan dess. Bara ett tips.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
P pmd skrev:
Behöver TS försvaras? Varför?
Den frågan ställde jag själv. Tydligen behöver TS en försvarare.
 
Har någon angripit TS?
 
L llundberg skrev:
Eller om man har som hobby att anklaga folk för att ljuga och jävlas. Något som du har fått råd om av andra i denna tråd. Och du som lovade att inte delta mera med lösa obefogade anklagelser.
Jag vet inte vem du talar om. Dig själv eller din idol D109?
Eller kanske båda två?

Kan du inte bara släppa Herr D109?
Jag lovar dig att du kommer må mycket bättre och vi andra får en trevligare miljö att umgås i.
Du kommer ingen vart med stenkastning. Jag kan inte bry mig mindre om vem som har rätt eller fel.
Jag försvarar inteD109. Han är inte den figuren som behöver försvaras.
Däremot gillar jag inte ditt hackande på honom.
Som sagt du kommer inte vinna den här matchen. D109 Har rätt enligt om du frågar honom. Frågar jag dig, Så är jag övertygad om att du har rätt om jag frågar dig. Det är bara att lägga ner. Ingen kommer klaga.

Den tråkiga tonen som blivit tråden beror framförallt på att du har en ton som är ganska tuff. Men om du tänker till lite. Den tråkiga ton drabbar framförallt TS och alla andra som är här men som inte säger så mycket.
Jag tror säkert att ts uppskattar att du försöker försvara honom. Men tror du att ts vill ha det som det är?
Jag är övertygad om att ts kan säga ifrån själv.

Tänk lite på det? Inte för min skull utan för de som är här och vill ha en trevlig ton Dessa som inte har ifrågasatt ts?
 
  • Gilla
Mekplatsen och 1 till
  • Laddar…
Det är faktiskt fascinerande hur en frågeställning i en tråd kan dra iväg och spåra ur så totalt. Min personliga uppfattning är som sagt att man ska ( om man kan ) hålla sig till sakfrågan och försöka hjälpa till med fakta i frågan och inte ifrågasätta motiv och anledningar.
 
  • Gilla
pjeppsson och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har någon angripit TS?
Inte vad jag vet. Men ändå behöver ts försvaras. Jag tror inte han själv vet om det.
Du har fått en del direkta kängor
De har inte ts fått vad jag vet.
Jag misstänker att du inte bryr dig ett dyft av det hela?
 
Redigerat:
J johfor1 skrev:
Hej,

Har en stuga som ligger mellan två fastigheter, där husen ägs av samma person. Utan att gå in på för mycket detaljer så har jag hamnat i ett läge där det inte längre går att föra en diskussion utan vi behöver särskilja så att grannens fastigheter inte har något med min tomt att göra.

Grannen har en privat luftledning som går från sitt året-runt hus, fäster i nätbolagets elstolpe, och går sedan över min tomt till deras stuga på andra sidan. (se bild). Efter samtal och påtryckning att plocka bort elledningen från min tomt, vägrar dom att ta ner den

Hur ska jag gå tillväga för att få bort den? Vems ansvar är det att ta ner den?

- Finns inget servitut för ledningen

- Nätbolaget skjuter problemet framför sig och tycker vi ska lösa det själv (händer ingenting trots upprepad påtryckning från min sida, och de uppger även att ledningen är olaglig)

- Har varit i kontakt med Energimyndigheten som hänvisar tillbaka till Nätbolaget

[bild]
Detta är en alltför intressant tråd för att låta TS slippa undan med en uppdatering
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
L lillefar skrev:
Detta är en alltför intressant tråd för att låta TS slippa undan med en uppdatering
Kanske större chans till svart om TS får en pling. @johfor1
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.