D Daniel 109 skrev:
Jo, det gjorde jag faktiskt.
Jag kommenterade sista raden i citatet. "Varför försvarar du D109?"

Varken @Bananskalare eller jag försvarar dig.
 
Okej, då är jag med på vad du syftar på.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Enfald. Skulle jag köpa en begagnad bil skulle jag sparka däck och försöka se oimponerad ut, medan en mer fordonskunnig person skulle kunna se vad jag missat att tänka på.

Naturligtvis gäller motsvarande här.
Då tror jag att vi får komma överrens om att inte komma överrens. Jag anser nämligen att TS vet bättre än någon annan vad som har åstadkommit denna situation med grannen. TS behöver inte vara en mekaniker eller elektriker för att veta det.
 
L llundberg skrev:
Nej. Det kan du INTE avgöra om inte du var där.
Många gånger är det ganska enkelt att avgöra. Svårare än så är det inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Det gjorde han absolut inte. Du läser in spännande saker...
Jag citerar:

Hep Hep skrev:
Vad tror du, med tanke på att tråden startades?
Daniel 109: Att TS försöker hitta sätt att jävlas på.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Många gånger är det ganska enkelt att avgöra. Svårare än så är det inte.
Inte om du inte var närvarande. Då kan du omöjligt veta bättre än TS.

I och för sig, du kallar ju dig själv för 'besserwisser' i din signatur så det är kanske därför som du tror dig veta bättre.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Jag anser nämligen att TS vet bättre än någon annan vad som har åstadkommit denna situation med grannen.
Har någon sagt något annat? Följdfrågorna, det du kallar ifrågasättandet, är till för att få TS att sprida sin kunskap så att forumet därmed har lättare att ge bra hjälp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Jag citerar:


Daniel 109: Att TS försöker hitta sätt att jävlas på.
Se #249.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har någon sagt något annat? Följdfrågorna, det du kallar ifrågasättandet, är till för att få TS att sprida sin kunskap så att forumet därmed har lättare att ge bra hjälp.
Några exempel (från andra)
Daniel 109: Så egentligen är inte ledningen ett problem, utan ett sätt att ge igen för andra oförätter.
Daniel 109: Fick rätt? Det är inget brott mot grannen. Visst kan man tipsa om det om man vill jävlas med grannen. Men ”fick rätt” passar inte in här.
Daniel 109: Är det ett problem att den finns där?
Daniel 109: Nej, jag har inte sett något problem som behöver lösas nämnas i tråden. Bara ett försök att bråka med grannen.
Nötegårdsgubben: Men likt @Daniel 109 tror jag att hunden ligger begravd någon annanstans.
Claes Sörmland: Att grannen måste ha en överenskommelse med TS eller rättighet för sin ledningsdragning är väl en självklarhet.
Claes Sörmland: Håller med om att det inte är TS problem den dag ledningen flyttas från hans fastighet. Men om grannen gör olagligheter och TS har varit delaktig i detta genom att tillåta ledningens dragning över sin fastighet så är det ju TS problem i denna stund. Gör grannen inga olagligheter så har TS inte denna aspekt att överväga.

Tidigt i tråden så tillkännagjorde många att Daniel 109 gjorde bäst i att hålla borta från tråden (som han dessutom sa att han skulle göra).
 
  • Gilla
nissebrun och 1 till
  • Laddar…
Att bara de som är överens skriver leder ingenstans. Vill man inte bli ifrågasatt ska man kanske inte delta i forum.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Att bara de som är överens skriver leder ingenstans. Vill man inte bli ifrågasatt ska man kanske inte delta i forum.
Eller om man har som hobby att anklaga folk för att ljuga och jävlas. Något som du har fått råd om av andra i denna tråd. Och du som lovade att inte delta mera med lösa obefogade anklagelser.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Fairlane
L llundberg skrev:
Hur kan du avgöra om det är felaktigt? Jag anser att man ska alltid acceptera TS första inlägg. Han är den enda som vet hur det ligger till.
Jag tycker att man oftast ska acceptera en trådskapares första inlägg, men verkligen inte alltid och det är verkligen inte alltid som en trådskapare vet hur det ligger till. Många är de trådar där trådskaparen tror att det ligger till på ett visst sätt, men när man reder ut sig visar det sig att denne missförstått något och då är det väl vettigt att man försöker reda ut det hela så att man kan ge ett vettigt och korrekt svar?

Om jag startar en tråd i elforumet om att jag har problem med elen i mitt hem och behöver hjälp. Jag har 7-fas, 1000V, 650A in i huset. Är det rimligt att anta att jag har rätt? Det är såklart ett extremt exempel, men jag tror det visar att man inte alltid kan anta att en trådskapare har rätt.
 
  • Gilla
  • Arg
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Jag anklagar inte folk för att ljuga. Jag frågade vad det underliggande problemet egentligen är. Det är inte sällan TS pekar på en önskad lösning, men att det egentligen inte är en lämplig lösning. Det behövs inte sällan mer information än vad som ges startinlägget.

Jag tycker inte att jag var elak eller påstår att någon ljuger. Jag uppfattade det som att det finns andra konflikter mellan TS och grannen. Det här var egentligen inte ett problem för TS utan snarare en öppning för att sätta in en stöt mot grannen.

Svaren blir liksom olika om det är ett problem som ska lösas eller om man vill jävlas. Är det en hängande ledning som är problemet så skulle en markkabel vara en bra lösning. Det är en dålig lösning om man är ute efter att jävlas.

Jag tror att det finns fler som uppfattar det på samma sätt. Men att säga det medför uppenbarligen att man får en stor mängd kritik.
 
  • Gilla
El-Löken66 och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag anklagar inte folk för att ljuga. Jag frågade vad det underliggande problemet egentligen är. Det är inte sällan TS pekar på en önskad lösning, men att det egentligen inte är en lämplig lösning. Det behövs inte sällan mer information än vad som ges startinlägget.

Jag tycker inte att jag var elak eller påstår att någon ljuger. Jag uppfattade det som att det finns andra konflikter mellan TS och grannen. Det här var egentligen inte ett problem för TS utan snarare en öppning för att sätta in en stöt mot grannen.

Svaren blir liksom olika om det är ett problem som ska lösas eller om man vill jävlas. Är det en hängande ledning som är problemet så skulle en markkabel vara en bra lösning. Det är en dålig lösning om man är ute efter att jävlas.

Jag tror att det finns fler som uppfattar det på samma sätt. Men att säga det medför uppenbarligen att man får en stor mängd kritik.
Jag håller med dig till viss del. Man får även respektera om TS inte vill utveckla bakgrunden i detalj eller ha andra råd som att t.ex röka fredspipa eller ta en öl med grannen och slappna av. Oftast har TS redan testat andra lösningar innan han/hon skriver här. Då får man släppa och inrikta sig på råd som passar TS inriktning.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är några få som Gör allt för att försvara ts. Från vad vet jag inte riktigt. Men det är helt okej att göra.
Det intressanta är tonen de använder när de försvarar ts. En ton som bara förstör för ts
Behöver TS försvaras? Varför?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.