M
J johfor1 skrev:
Grannen har en privat luftledning som går från sitt året-runt hus, fäster i nätbolagets elstolpe, och går sedan över min tomt till deras stuga på andra sidan.
Hur ska jag gå tillväga för att få bort den?
Om den inte sitter allt för högt upp så kanske du kan få någon med traktor/lastbil att passera under ledningen med tippflaket uppe. En olycka händer så lätt 😇
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men om du inte själv har svaret på frågan utan bara går in för att klaga
På vilket sätt gör du saken bättre?

Man kan enkelt konstatera att grannen inte kommer hjälpa till. Nätleverantören vill inte göra något. Frågan är om det finns. Kommer Kronis att göra något?
Detta kommet garanterat bli en lång process. Grannen lär inte ge sig utan fight. Dels prestige, men ännu viktigare hur ska grannen lösa problemet med elen
Men mening var ju förstås att varför är det så många som älskar att vrida frågan till något helt annat än det var. Och fullkomligt lusa ner tråden till att bli ”oläsbar”
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag ifrågasätter ofta trådstartares inlägg när jag tycker att informationen verkar felaktig, ofullständig eller självmotsägande. Jag tycker att det är mer respektfullt att försöka hjälpa till att förklara eller lösa en situation än att föra en diskussion utifrån tvivelaktiga premisser.
Hur kan du avgöra om det är felaktigt? Jag anser att man ska alltid acceptera TS första inlägg. Han är den enda som vet hur det ligger till.
 
  • Gilla
nissebrun
  • Laddar…
J Jontha skrev:
Jävligt onödigt inlägg. Daniel har över 20 000 inlägg. Skulle det vara en oseriös skribent? Jag håller med Daniel och skulle också vilja veta vad det är för fel. Ingen som är där uppe i luften och gör illa sig, så vad är problemet?
Om du inte har märkt det så är D109 ett spån. De flesta av hans inlägg är helt idiotiska, speciellt i denna tråd. Du kanske borde läsa och ta till dig de svar han får.
Om du håller med honom så säger det en hel om dig.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Hur kan du avgöra om det är felaktigt?
Det är tämligen vanligt att det framstår som uppenbart.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Hur kan du avgöra om det är felaktigt?
Det kan jag inte alltid, så jag brukar fråga eller vara tydlig med att jag gör antaganden.

Ibland har jag fel, då brukar jag bli rättad.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Hur kan du avgöra om det är felaktigt? Jag anser att man ska alltid acceptera TS första inlägg. Han är den enda som vet hur det ligger till.
Ja du.... kanske för att ts glömt viktig information. Det är lätt hänt när man skriver sitt första inlägg.
 
L llundberg skrev:
Om du inte har märkt det så är D109 ett spån. De flesta av hans inlägg är helt idiotiska, speciellt i denna tråd. Du kanske borde läsa och ta till dig de svar han får.
Om du håller med honom så säger det en hel om dig.
Du fortsätter med en tråkig ton.
Du anklagar folk för att vara spån
och skriva idiotiska inlägg. Visst det gör han kanske. Men det är inget som du behöver berätta för alla.
Det är tråkigt att läsa
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Det är en sak som jag reagerat på.
Det är några få som Gör allt för att försvara ts. Från vad vet jag inte riktigt. Men det är helt okej att göra.
Det intressanta är tonen de använder när de försvarar ts. En ton som bara förstör för ts
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är tämligen vanligt att det framstår som uppenbart.
Nej. Det kan du INTE avgöra om inte du var där. Svårare än så är det inte.
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det är en sak som jag reagerat på.
Det är några få som Gör allt för att försvara ts. Från vad vet jag inte riktigt. Men det är helt okej att göra.
Det intressanta är tonen de använder när de försvarar ts. En ton som bara förstör för ts
Jag ser inte hur det kan förstöra for TS om man ställer till svars de som frågasätter TS fakta. Vet inte vad de har för anledning att tvivla på vad TS skriver (ingen alls såvida de inte var närvarande).
 
  • Gilla
nissebrun
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Du fortsätter med en tråkig ton.
Du anklagar folk för att vara spån
och skriva idiotiska inlägg. Visst det gör han kanske. Men det är inget som du behöver berätta för alla.
Det är tråkigt att läsa
Ännu tråkigare att behöva läsa D109 anklaga TS för att jävlas med grannen. Något som han inte har någon som helst anledning att göra.
Varför försvarar du D109?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Varför försvarar du D109?
Det gjorde han absolut inte. Du läser in spännande saker...

Edit: För att förtydliga pga forumets kapning av den synliga delen av citat så var det denna mening jag besvarade.
Ursprungliga citatet såg ut såhär, så att nytillkomna läsare förstår de kommande 4-5 inläggen:
L llundberg skrev:
Ännu tråkigare att behöva läsa D109 anklaga TS för att jävlas med grannen. Något som han inte har någon som helst anledning att göra.
Varför försvarar du D109?
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Nej. Det kan du INTE avgöra om inte du var där. Svårare än så är det inte.
Enfald. Skulle jag köpa en begagnad bil skulle jag sparka däck och försöka se oimponerad ut, medan en mer fordonskunnig person skulle kunna se vad jag missat att tänka på.

Naturligtvis gäller motsvarande här.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Det gjorde han absolut inte. Du läser in spännande saker...
Jo, det gjorde jag faktiskt.
D Daniel 109 skrev:
Att TS försöker hitta sätt att jävlas på.
Det var exakt det jag tolkade in i trådstarten.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.