Vilken jäkla rövarhistoria! Jag hade sett till att hålla mig hemma och ha två tomma tunnor redo den dagen de ska flytspackla. Annars verkar det vara rätt hög risk att de flytspacklar hela din lägenhet på samma gång.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Fördelen med att vara extremt noggrann är att det tar tid, så du har inte hunnit göra så mycket just där... Eller var det med flit? ;)
Tråkigt att det ska fortsätta vara problem...
haha, nej det är inte med flit, vi är bara noggranna :D
Det är även tur att vi är sega för nu håller de på att dra nya stigare, vi är de ända som kommer få infälld central :D

pelpet skrev:
Vilken jäkla rövarhistoria! Jag hade sett till att hålla mig hemma och ha två tomma tunnor redo den dagen de ska flytspackla. Annars verkar det vara rätt hög risk att de flytspacklar hela din lägenhet på samma gång.
Vi bor ju inte där, men försökt få tag på byggaren, men han svarar inte, tror inte det är en slump att han inte svarar inte telefonen
 
kan ju vara läge att ta upp det med föreningen. Dessa upprepade dumpningar av vatten ner till dig kan vara skäl för föreningen att förverka bostadsrätten för din granne ovanpå.

Vi hade ett snarlikt fall i föreningen när jag var orförande. När lägenheten under hade drabbats av läckage två ggr på en månad (hantverkare hade tvättat verktyg i badummet, samtidigt som avloppsröret var avsågat och allt rann ut i trossbotten). Där utfördes arbetet av "kompisar" till ägaren. Vi ställde ultimatum att arbetet skulle i fortsättningen bara utföras av registrerade firmor som visade upp sina försäkringsbevis för oss i styrelsen. Annars skulle vi gå vidare till rätten med begäran om förverkande. Troligen hade vi inte fått igenom det, men ägaren vågade inte chansa. Det blev ordning.
 
Tror jag börjar med att prata med förmannen :D Hantverkarna borde förstått läget då min far (Jag var inte där) på svenska skrek så saliven flög på en av letterna :D
 
AndersMalmgren skrev:
Tror jag börjar med att prata med förmannen :D Hantverkarna borde förstått läget då min far (Jag var inte där) på svenska skrek så saliven flög på en av letterna :D
Har du talat med nya ägaren? Har denne avtalat med firman att just detta fel skall åtgärdas?
 
Hej, efter påtryck från mig står det i köpeavtalet för lägenheten att det ska åtgärdas eller att toaletten tas ur bruk. Hur nya ägarens kontrakt med entreprenad ser ut vet jag inte. Nu har jag talat in två meddelanden på entreprenörens telefon utan svar så får nog ringa ägaren
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Tror jag börjar med att prata med förmannen :D Hantverkarna borde förstått läget då min far (Jag var inte där) på svenska skrek så saliven flög på en av letterna :D
Ja, är det någon som inte förstår språket så hjälper det ju att skrika.....

Dessutom på någon som inte har det minsta att förlora på att jävlas en sista gång innan dom försvinner......
 
  • Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
Ja, är det någon som inte förstår språket så hjälper det ju att skrika.....

Dessutom på någon som inte har det minsta att förlora på att jävlas en sista gång innan dom försvinner......
"Grabbar - gubben där under tycker vi tvättar våra verktyg för dåligt. Vi har nog smutsiga händer också! Bättring!"
 
  • Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
Ja, är det någon som inte förstår språket så hjälper det ju att skrika.....

Dessutom på någon som inte har det minsta att förlora på att jävlas en sista gång innan dom försvinner......
Du tycker det även fjärde gången det sker?
 
AndersMalmgren skrev:
Du tycker det även fjärde gången det sker?
Jag förstår inte vad du menar, skriv med större bokstäver!
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
O
Men, du kanske kan få nyspacklade väggar? på köpet, när spacklet rinner ner....
Eller så blir det äntligen tätt... :p
 
Hade snack med förmannen, han verkade inte riktigt förstå allvaret i att hans gubbar 4 gånger läckt ner stora mängder vatten till mig. Hade jag inte renoverat hade det betytt stora skador för mig. Men nu ska han iaf se till att det inte händer igen
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
jag förstår inte vad du menar, skriv med större bokstäver!
kAN MAN BYTA FONTSTORLEk ELLER MENAR DU VERSALER? :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.