O
Hmmm.... Det är det senaste med saker och ting... För att spara papper och miljö så skriver man inte allt...
:p
 
Men den skickades elektroniskt :p
 
AndersMalmgren skrev:
Men den skickades elektroniskt :p
Bandbredd är inte gratis... :p
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Bandbredd är inte gratis... :p
I Stockhoöm är den fan det, jag betalar 139 kronor för 1 Gbit ink IPtel och grundutbud IP-TV
 
O
Inte om man sitter med mobilt bredband.... Då måste man hålla hårt i bokstäverna :p
 
Odjuret skrev:
Inte om man sitter med mobilt bredband.... Då måste man hålla hårt i bokstäverna :p
lr hur lol
 
Grannen kommer upplysa eventuell köpare om läckaget och även skriva kontrakt att det måste åtgärdas av köpare snarast. Så nu är det väl bara för mig att hålla koll att detta görs
 
Nya ägaren fick tillträde för en månad sedan, och för en vecka sedan började de bila golvet i toan ovanför. På denna vecka har det runnit vatten ner till mig 4 ggr, sista gången var det rejält med vatten. Man är ju rejält orolig för när de ska flytspackla hur det kommer gå, sista gången det skedde sprack tålamodet och det blev tokutskällning (På skrikande svenska mot baltiska hantverkare :D).

Jag har verkligen förklarat för deras svenska förman att det läcker fritt rakt genom bjälklagen så mycket märkligt, jag hoppas de förstår att de måste täta REJÄLT innan de flyter
 
Hehe.

En släkting till mig köpte ett hus. Och jag hjälpte till med en elradiator i källaren. Det gick inte att vrida termostatratten.

Redan när jag demonterde radiatorn vr det något som inte stämde, den var orimligt tung.

Upptäckte att halva radiatorn var full med flytspackel, och termostaten var helt ingjuten i spackel. Stort mysterium. Undersökte rummet där den satt, och hittade svaga spår på väggen uppe vid taket. Det hade läckt spackel från våningen ovanför någon gång. Och där fanns ett badrum som gjorts strax innan köpet av huset. Hantverkaren hade tydligen lyckats städa upp nästan allt som läckt in, men inte inne i radiatorn. Det hade alltså runnit rakt ner genom lufthålen i radiatorn.
 
Skulle det där lugna mig? :)
 
Ställde dit en hink i förmiddags, nu ser det ut såhär, hur fan kan man vara så nonchalant?
IMAG0372.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser man vart ifrån det kommer? En rörgenomföring eller så? Det är väl stammarna som går bredvid till vänster i bild.
 
Lättare att säga var det inte läcker :)
Nu är det helt blött så får vänta tills det torkat och se om det slår sig :(


IMAG0373.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: det som hänt är alltså att hantverkarna tvättat verktyg etc och spillt på golvet som sedan hittat ner till oss
 
Redigerat:
AndersMalmgren skrev:
Skulle det där lugna mig? :)
Sorry.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
O
Fördelen med att vara extremt noggrann är att det tar tid, så du har inte hunnit göra så mycket just där... Eller var det med flit? ;)
Tråkigt att det ska fortsätta vara problem...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.