Alfredo skrev:
Är du säker på det? Jag tycker det låter helmärkligt att ett sådant läckage mer eller mindre omgående skulle få vatten att rinna "igenom" ett betongbjälklag, sippra ut ur ett elrör med en sådan takt att det blir en pöl på golvet under. Och dessutom lämna betongbjälklaget "snustorrt" :eek:
Det kom i en jävla takt så jag fick panik och sprang upp till grannen. Så vattnet måste i princip ha fri väg till mig
 
Istället för att dra förhastade slutsatser om alla besiktningsmän och slänga skit på hantverkare som inte ens varit i närheten av din lägenhet, och dessutom så självsäkert påstå var och hur felet är beskaffat. Kräv att det görs en undersökning om varifrån och hur vatten på något märkligt sätt kan ta sig in i din lägenhet, utan att lämna synbara och mätbara spår efter sig annat en fukt på ditt golv.
 
jag hade startat med att bevisa att det rinner vatten ur röret, till styrelsen med bild eller film så att det inte kan betvivlas.
 
O
Det borde hänt fler gånger om inte felet vore åtgärdat....
Tydligen verkar det inte hänt fler gånger alltså borde läckan vara åtgärdad.
Intressant att taket var helt torrt när besiktningsmannen kom trots att läckt vatten...
Om besiktningsmannen var inkompetent, vad gjorde han för fel? det är ändå ganska svårt att misslyckas med en mätning
Har det vidtagits någon åtgärd för att fixa felet?

Eftersom du vet vad felet är så borde det vara ganska enkelt....
 
Det är ju inte så ofta man lyckas få ut vatten på ett toagolv men den dagen det händer igen är ju fuktskadan ett faktum, mao kan jag inte tolerera det.

Som sagt enkelt att bevisa bara hälla ett vattenglas vid avloppet så kommer det rinna ner till min lgh, just nu funderar jag på att vänta till nya ägaren fått tillträdde, de är säkert villigare att driva det vidare via dolt fel. Rätt oroväckande med en bes.man som inte tänker längre än så..
 
cecar33 skrev:
slänga skit på hantverkare
Fast nu pratar jag om hantverkare anlitade av försäkringsbolag.
 
AndersMalmgren skrev:
Det är ju inte så ofta man lyckas få ut vatten på ett toagolv men den dagen det händer igen är ju fuktskadan ett faktum, mao kan jag inte tolerera det.

Som sagt enkelt att bevisa bara hälla ett vattenglas vid avloppet så kommer det rinna ner till min lgh, just nu funderar jag på att vänta till nya ägaren fått tillträdde, de är säkert villigare att driva det vidare via dolt fel. Rätt oroväckande med en bes.man som inte tänker längre än så..
Varför vänta? Nu har du ju alla möjligheter att på ett enklast tänkbara, entydigt och för alla (?) begripligt sätt demonstrera problemet. Så kan man hoppas att du slipper skriva här en annan gång i en tråd fylld av solitt enfaldigt juridiskt dravel. :)
 
Lyssna på pekk@13 och jag instämmer helt med GK100 eller tycker du verkligen att det är bättre att riskera:
Läckande vatten INUTI din nya vägg. Mögel. Hosta. Irriterade slemhinnor...... i kanske 10 år innan det faktiskt visar sig att din nya vägg är helt förstörd på insidan. Att då visa NÄR och HUR det uppstått kan bli ett stort problem och kanske till priset av livslånga hälsoproblem för dig.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Tänkte nog ta det med mäklaren för säljaren är helt omöjlig att prata förstånd med efter att besiktningsmannen inte hittade fukt
 
AndersMalmgren skrev:
Fast nu pratar jag om hantverkare anlitade av försäkringsbolag.
Vill du påstå att de är av sämre sort? Du visar på förakt och obefogad misstänksamhet, tycker jag.
 
Kanske inte hantverkare i sig själv, men det är tyvärr så att jobben utförda via försäkringsbolag ofta blir bristfälliga.
 
AndersMalmgren skrev:
Kanske inte hantverkare i sig själv, men det är tyvärr så att jobben utförda via försäkringsbolag ofta blir bristfälliga.
Du skriver ofta, har du sådan stor erfarenhet av FB som anlitar hantverkare som är så dåliga, att du kastar skit på en hel yrkeskår.
 
O
AndersMalmgren skrev:
Kanske inte hantverkare i sig själv, men det är tyvärr så att jobben utförda via försäkringsbolag ofta blir bristfälliga.
Jag antar att du har stor erfarenhet att hantverkare som anlitas av Fb är dåliga överlag...

Men det jag inte får ihop, har de inte använt toaletten efter vattenläckan?
Annars så är nog läckan åtgärdad....
 
O
De flesta hantverkare är väldigt duktiga! och har en väldig yrkesstolthet.
Att vissa inte lyckas träffa dessa är tråkigt...
Men alla är inte så värdelösa....
 
Hepp
Ser att tråden är på väg attspåra av ämnet av mobben, inte helt ovanligt (nu kommer jag få skit jag med).

Men förstår inte att det inte skulle vara ett problem. Det du misstänker är att det inte är tätat mellan golvet och avloppsrörer som jag förstår, dock har hantverkare varit där och åtgärdat, eller? Har du fått ner vatten efter det? Det kanske kan vara värt ett försök till med grannen och få testa vatten på golvet och se om det kommer vatten ner till dig igen (passa på att dokumentera)

Antingen kommer i get, problem solved! Eller så kan man väl inte betvivla problemet. Om det sällan spills vatten på golvet lär ju inte betongen vara fuktig heller, beror ju på hur detta badrum används.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.