L leifa.k skrev:
Mm. stukad/krossad pekfingernagel, hade med mig två olika tänger för bortslitning av nagel, kan inte pga kroppsreaktioner själv slita bort nageln, någon som vill hjälpa mig, har spetstång o polygrip tillgängligt. Slit bort nagelfan. Blöder som attans just nu, vill bli av med det.. Någon?
Fy satan, det är ju nästan det jäkligaste jag vet. Har inte hänt mig på säkert 10 år nu men man glömmer inte hur satans ont det gjorde! Hade gladeligen hjälpt till om jag bara varit i närheten. Hoppas att allt går bra med fingret!
 
ElFredde ElFredde skrev:
Fy satan, det är ju nästan det jäkligaste jag vet. Har inte hänt mig på säkert 10 år nu men man glömmer inte hur satans ont det gjorde! Hade gladeligen hjälpt till om jag bara varit i närheten. Hoppas att allt går bra med fingret!
Jo, det gick bra, typ. Nageln slets bort med lite hjälp, ny nagel utväxt nu, nerverna i fingret funkar lite konstigt numera.
 
Märklig tråd. Är det för att det är midsommar?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
ElFredde ElFredde skrev:
Nu har du inbjudit till slagsmål två gånger. Försök hitta ett citat där jag försöker skrämmas så kan vi snacka om vem som leker nätmobbare. Du kan inte låtsas att du är 14 år gammal och samtidigt snacka om den "gamla skolan". Hur ska jag ta någonting du säger på allvar nu?
Fredde, förlåt mig för mina tidigare uttalanden så är du snäll. Jag pratade i omdömen i en halvt bortsliten fingernagel. Vill du inte så är det ok.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Märklig tråd. Är det för att det är midsommar?
Nej. Det har inget med midsommar att göra. Jag svarar på att jag behöver inte bedövning när tandläkaren drar ut en tand, borrar i en tand, får installerat en krona tex. Behöver heller ingen bedövning när jag skall sys, upp till 40 stygn, vilket har skett. En annan skada har varit för stor för att sys, tex när huden blev krossad.. det fick läka ihop ändå..

Harald Blåtumme, varför trodde du att tråden hadevatt göra med midsommar?
 
L leifa.k skrev:
Harald Blåtumme, varför trodde du att tråden hadevatt göra med midsommar?
Nej det var bara att den började med att någon tömt ut en avloppstank på någons tomt. Nu handlar det om smärttrösklar mestadels, och mina associationer går till bedövningsmedel som kan krävas för att tex stå ut med att dra ut naglar eller vad det var. En del använder mycket av bedövningsmedel kring just midsommar, det var så jag tänkte. Försöker hänga med här i diskussionen.
 
  • Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
Ok. Skall jobba i morgon bitti.
H Harald Blåtumme skrev:
Nej det var bara att den började med att någon tömt ut en avloppstank på någons tomt. Nu handlar det om smärttrösklar mestadels, och mina associationer går till bedövningsmedel som kan krävas för att tex stå ut med att dra ut naglar eller vad det var. En del använder mycket av bedövningsmedel kring just midsommar, det var så jag tänkte. Försöker hänga med här i diskussionen.
Ok. Skall jobba i morgon bitti. Sanningen är att i mitt fall så har jag inte användning av bedövningsmedel, ta en spetstång, stick den under ena kanten på nageln, ta ett fast grepp, rulla bort nageln genom att vrida tången. Nageln växer ut med ca 2 mm/vecka. Nervstörningarna i fingret hänger i länge. Några frågor? Känner fortfarande en ”bedövningskänsla” i fingret.
 
@evaerixon: Hur har det gått med grannen och deras avloppstömningar?
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Undrar också hur det gick med träd och häck som stod i vattenbemängd mark i vintras. Ser de OK ut nu när det har torkat upp eller fick de verkligen skador? D v s uppstod en skada på din fastighet i samband med grannens pumpande av avloppsvatten på sin fastighet?
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Undrar också hur det gick med träd och häck som stod i vattenbemängd mark i vintras. Ser de OK ut nu när det har torkat upp eller fick de verkligen skador? D v s uppstod en skada på din fastighet i samband med grannens pumpande av avloppsvatten på sin fastighet?
Verkar som vi blivit trollade.
 
Claes Sörmland
K karlmb skrev:
Verkar som vi blivit trollade.
Eller bara uppeldade äckelkänslor för avloppsvatten. Inte första gången på detta forum.
 
  • Gilla
polaris78
  • Laddar…
Kom att tänka på The Martian som gick på tv nyligen.
Mat Damon odlade potatis på mars, i marssand gödslad med hans egen avföring, för att överleva.
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Kom att tänka på The Martian som gick på tv nyligen.
Mat Damon odlade potatis på mars, i marssand gödslad med hans egen avföring, för att överleva.
Nyckelordet där är "överleva". Jag tror inte trådskaparen har det problemet.
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Eller bara uppeldade äckelkänslor för avloppsvatten. Inte första gången på detta forum.
Ja det är ju trots allt ganska vanligt med uppeldade känslor och den blöta gräsmattan torkade troligen som efter vilket regnoväder som helst , men känslan av att nån annan varit äcklig och gjort fel är väl lite som när folk klivit i hundskit.. mängden hårda ord och ilska och planer på motaktioner överstiger ofta allt sunt och vettigt 😄
 
  • Gilla
Anna köksexpert
  • Laddar…
P
P polaris78 skrev:
Ja det är ju trots allt ganska vanligt med uppeldade känslor och den blöta gräsmattan torkade troligen som efter vilket regnoväder som helst , men känslan av att nån annan varit äcklig och gjort fel är väl lite som när folk klivit i hundskit.. mängden hårda ord och ilska och planer på motaktioner överstiger ofta allt sunt och vettigt 😄
Samtidigt som man knaprar på moroten, som gödslats på åkern med avloppsslam från avloppsverket.
 
  • Gilla
polaris78 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.