Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Då det inte framkommit så mycket info i tråden är det svårt att analysera saken mer grundligt än att en ekonomisk skada måste uppgå till ett visst belopp för att det ska vara aktuellt att ta upp saken i rätten. Den enda vinnare blir då....gissa vem?
Det har du förstås rätt i. Och ingen här vet ju vad växterna faktiskt kostade, men sist jag var på plantagen var det dyrt utav själva hel****. Det skulle mycket väl kunna röra sig om ett par tusenlappar eller mer, och småmål i den storleken är inte alls ovanliga. Sen är det inte nödvändigtvis så att man måste driva ett mål heller. Det är väldigt vanligt att den som får en delgivning om stämning i brevlådan väljer att göra upp i godo. Jag hade kunnat tänka mig att lämna in en stämningsansökan och kolla grannens reaktion. Man kan ju alltid släppa det hela om han väljer att stå på sig. Så jobbar ju t.ex. många fakturabedragare just för att det har visat sig vara ganska effektivt.

Men nej, är det så att TS faktiskt inte har lidit någon skada som uppgår till ett kännbart belopp så är det ju ganska meningslöst att tala om några rättsliga åtgärder över huvud taget.
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
L leifa.k skrev:
Menar du mig som nätmobbare? Tror du att jag är skraj av mig?
Elfredde, tänk om mig som den gamla generationen, kom med vad du har så får vi se hur det slutar..
Tycker själv att det är bättre om vi samsas mot ryssarna i Ukraina, eller är du för feg?
 
ElFredde ElFredde skrev:
Är DU säker på att du inte är en sån som vill använda andra som skurtrasor men kanske är lite för skraj av dig, så du sitter och försöker mobba folk på nätforum i stället?
Nu är du ute ock cyklar. Varför skulle jag använda andra som skurtrasor?
 
Hur gör man det isåfall?
 
Herreguden massa konstigt Folk som har en konstig syn på tillvaron och verkligheten… jag ger mig .
 
ElFredde ElFredde skrev:
Är DU säker på att du inte är en sån som vill använda andra som skurtrasor men kanske är lite för skraj av dig, så du sitter och försöker mobba folk på nätforum i stället?
Om du är man nog så kom till mig så får du se hur skraj jag är. Du kan få min adress och telnr . Om du vill ha för att besöka mig. Vill du inte, så är det givet vem som mobbar folk och försöker skrämma folkpå nätforum. Välkommen din ynkrygg!
 
  • Haha
ElFredde
  • Laddar…
Nu har du inbjudit till slagsmål två gånger. Försök hitta ett citat där jag försöker skrämmas så kan vi snacka om vem som leker nätmobbare. Du kan inte låtsas att du är 14 år gammal och samtidigt snacka om den "gamla skolan". Hur ska jag ta någonting du säger på allvar nu?
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
ElFredde ElFredde skrev:
Nu har du inbjudit till slagsmål två gånger. Försök hitta ett citat där jag försöker skrämmas så kan vi snacka om vem som leker nätmobbare. Du kan inte låtsas att du är 14 år gammal och samtidigt snacka om den "gamla skolan". Hur ska jag ta någonting du säger på allvar nu?
Om ni ska boxas kan jag vara domare, jag väljer plats och vi kör utan regler!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om ni ska boxas kan jag vara domare, jag väljer plats och vi kör utan regler!
Du kan vara domare, men inga regler = ingen lön, så du får lov att klara dig på mutorna! Leifa kommer säkert vilja göra avsevärda investeringar! =)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
ElFredde ElFredde skrev:
Du kan vara domare, men inga regler = ingen lön, så du får lov att klara dig på mutorna! Leifa kommer säkert vilja göra avsevärda investeringar! =)
Mm. stukad/krossad pekfingernagel, hade med mig två olika tänger för bortslitning av nagel, kan inte pga kroppsreaktioner själv slita bort nageln, någon som vill hjälpa mig, har spetstång o polygrip tillgängligt. Slit bort nagelfan. Blöder som attans just nu, vill bli av med det.. Någon?
 
L leifa.k skrev:
Mm. stukad/krossad pekfingernagel, hade med mig två olika tänger för bortslitning av nagel, kan inte pga kroppsreaktioner själv slita bort nageln, någon som vill hjälpa mig, har spetstång o polygrip tillgängligt. Slit bort nagelfan. Blöder som attans just nu, vill bli av med det.. Någon?
Mmm, ingen som vill?
 
Mmm, Jag dyker upp med verktygena och ni drar bort nageln, hur svårt kan det va?
 
Tar ni inte chansen att hjälpa mig så missar ni den stora chansen att få umgås med mina 2st snälla Schäfrar!
 
Drick lite mer sprit så löser du nog det
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Heh, det löste sig utan sprit. Det dök upp en vänlig själ som drog bort nageln med tången jag tillhandahöll..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.