Min granne nedanför har anklagat mig två gånger med 25 års mellanrum, för att ha orsakat en fuktskada i deras gäststuga. Grannens gamla mor och senare grannfrun råkade trampa igenom golvet i deras gäststuga, med en skada i benet som följd. De har hävdat, att vår gäststuga, som ligger 8 m från tomtgränsen och har endast sommarvatten och en pentry, har släppt ut vattnet, som har orsakat fuktskadan i deras gäststuga, som ligger 3.7 m från tomtgränsen, längre ner i backen. Jag har hävdat, att det inte finns något badrum, dusch och toalett i den 19 kvm stora stugan och att gästerna går på toa, duschar och tvättar uppe hos mig och att matlagningen sker där. Pentryt där har enbart sommarvatten och används mest till kaffevatten, tandborstning och handtvätt och på vintern finns det endast en vattendunk på pentryn. Vi har också regnvattentunnor, som samlar vatten till trädgårdens bevattning under sommarhalvåret. När grannfrun konfronterade mig om deras skadeståndskrav, tittade jag extra noga på deras gäststuga och märkte, att DET INTE FANNS NÅGRA HÄNGRÄNNOR i huset, utan regnvattnet rann ner bakom stugan och in under i leran. Det hade de inte märkt själva. Dessutom borde de gräva om dräneringen runt den, om det nu ens finns en sådan.