Hej bästa Byggahus.se!
Det känns lite som att jag skriver för mycket, hoppas det är lugnt.
Jag håller på att gräver för dränering, tanken var att ha 3st dräneringsrör (1 på vänster sida, 1 i mitten och 1 på höger sida). Det är lerjord så vår mark är väldigt fuktig.
Vi har inte möjlighet att gräva på vänster sida p.g.a grannens staket som är i vägen.
Därför börjar vi nu bli oroliga för att gropen/dräneringen under husgrunden skadar mer än den gynnar?
All vatten kommer troligtvis rinna från vänster sida in under huset för att dräneras bort.
Hur skulle ni gjort?
Tack!
Det känns lite som att jag skriver för mycket, hoppas det är lugnt.
Jag håller på att gräver för dränering, tanken var att ha 3st dräneringsrör (1 på vänster sida, 1 i mitten och 1 på höger sida). Det är lerjord så vår mark är väldigt fuktig.
Vi har inte möjlighet att gräva på vänster sida p.g.a grannens staket som är i vägen.
Därför börjar vi nu bli oroliga för att gropen/dräneringen under husgrunden skadar mer än den gynnar?
All vatten kommer troligtvis rinna från vänster sida in under huset för att dräneras bort.
Hur skulle ni gjort?
Tack!
Liknande trådar
-
Hur viktig är makadam ovanför dräneringsrör?
Grund & Markarbeten -
Tänkte gräva för trädäck, stötte på stenkista (?). Tips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Gräva dränering för hand
Grund & Markarbeten -
Kommunen förorsakade rörbrott under vår tomt. Vad finns det för regler kring ersättning när de måste fälla träd och gräva?
Juridik -
Hur djupt ska jag gräva för en stenlagd uteplats?
Altan & Uteplats