3 561 läst · 4 svar
4k läst
4 svar
Gräsmatta i backe, hårt angripen av sol
Hej,
Jag har en del av tomten som är en backe, cirka 200m2. Det är totalt soldränkt och gräset blir gult redan i slutet av Maj, vart enda år.
Det är Granngårdens slottspark i backen.
Jag funderar om det finns något gräsfrö som passar bättre i denna backe, någonting som tål sol och torr mark bättre än slottsparkblandningen.
Läste om en fröblandning som heter Vägren. Kan det vara nått?
https://www.bauhaus.se/grasfro-mast...BL411ZBoWdfguS6EOfed0_1CFdwp4BwhoCt4kQAvD_BwE
Jag har en del av tomten som är en backe, cirka 200m2. Det är totalt soldränkt och gräset blir gult redan i slutet av Maj, vart enda år.
Det är Granngårdens slottspark i backen.
Jag funderar om det finns något gräsfrö som passar bättre i denna backe, någonting som tål sol och torr mark bättre än slottsparkblandningen.
Läste om en fröblandning som heter Vägren. Kan det vara nått?
https://www.bauhaus.se/grasfro-mast...BL411ZBoWdfguS6EOfed0_1CFdwp4BwhoCt4kQAvD_BwE
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 137 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 137 inlägg
Har samma problem hemma.
Berg som ligger nära i slänten under så det torkar ut fort.
Jag klarar inte vattna nog för att gräset kan växa.
Jag ska bygga mur och en plantering med växter som tål mer torka.
Kanske du kan fundera över med?
Berg som ligger nära i slänten under så det torkar ut fort.
Jag klarar inte vattna nog för att gräset kan växa.
Jag ska bygga mur och en plantering med växter som tål mer torka.
Kanske du kan fundera över med?
Hej!
Lånar tråden lite då jag har samma problem, gräsmattan är superfin förutom i en liten backe där det blir gult och fult superfort. Om man skulle köpa gräsfröna som förelås i tråden, hur går man tillväga för att så dom? Kanske är en superdum fråga men flyttade till hus för ett par veckor sedan och bodde i lägenhet innan dess
Lånar tråden lite då jag har samma problem, gräsmattan är superfin förutom i en liten backe där det blir gult och fult superfort. Om man skulle köpa gräsfröna som förelås i tråden, hur går man tillväga för att så dom? Kanske är en superdum fråga men flyttade till hus för ett par veckor sedan och bodde i lägenhet innan dess
Liknande trådar
-
Hur gör man lämpligast en utfyllnad på en utgrävning i gräsmattan.
Fyllnadsmassor -
Anlägga gräsmatta på tomt full med ogräs
Gräsmatta -
Gräsmatta - döda fläckar! Önskar hjälp
Gräsmatta -
Halv-akut: Gräsmatta på rulle. Dåligt med hårt packad jord?
Gräsmatta -
Anlägga gräsmatta, skogsbacke
Häckar, Buskar & Träd