Hej

Är det någon som har kollat på golvvärmefördelare från Kotly.com.?
Jag är inte speciellt insatt i hur engolvvärmefördelare fungerar men dom har en med blandning,pump,flödesmätare och förstås olika antal slingor. Är detta ett "komplett" set om jag vill koppla in golvvärme?
Någon som kan hjälpa mig?

/Nilsson73

Hej! Provar igen. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att kolla på golvvärmefördelaren jag länkar till i förra inlägget?
Mycket tacksam för svar
/Nilsson73

Det finns ingen info på engelska och min polska är inte den bästa, men vad jag kan se på bilden så är det en kompett (förutom anslutningskopplingar för slingorna) shunt och fördelare. Dock är jag osäker på hur regleringen av temperaturen går till. Det ser ut att finnas en ventil på framledningen men om den kan utrustas med en termostat eller inte är svårt att säja.

Tack Gabbe1 för att du tog dig tid att kolla!
En termostat finns som tillbehör, så jag antar att den passar.
Jag tycker att priset känns avsevärt lägre än vad motsvarande kostar här hemma, men kvaliteten är kanske inte den bästa, svårt att veta!

Jag ska köra med vedeldning i vinter ( om allt går som det ska), golvvärmen ska vad jag förstår ha en ganska låg temperatur. Bör man sätta en termisk blandningsventil innan fördelaren eller sköter fördelaren om det själv?

Jag kan tipsa om en shunt/fördelare som faktiskt blir billigare än den hos Kotly.
På estonianmarket.com finns en för 4 slingor för 2500:- och köper du till pump så blir det 3280:-
Den är utrustad med termostat som begränsar maximal temperatur ut i golvet, det innebär att du kan mata shunten med allt från 40-90º och du får ändå inte mer än tex. 30º (eller vad du nu ställer in för värde) ut i golvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.