Har flyttat till hus som har golvvärmefördelare i förråd nedre våningen och i en av garderoberna i sovrum på övervåningen. Visst, de är ju dolda redan på sätt och vis med tanke på var de är, men jag skulle ändå gärna vilja bygga in dom och dölja dom på något sätt. Tänker mig kanske ett plåtskåp?
Är inte den händiga typen. Kan man anlita något för den här typen av arbeten? Vem vänder man sig i sådana fall till?
Är inte den händiga typen. Kan man anlita något för den här typen av arbeten? Vem vänder man sig i sådana fall till?
Man kan ställa ett skåp, en byrå eller liknande framför.
Men först så sågar man ut ett hål på baksidan så allt som skall döljas får plats inne i skåpet/byrån. Man kommer inte att kunna använda hela volymen av skåpet/byrån. Men nu var ju grejen att dölja en golvvärmefördelare inte att skaffa en förvaringsmöbel.
Många möbler som är tänkta att placeras mot en vägg saknar baksida. T.ex. väggskåp.
Men först så sågar man ut ett hål på baksidan så allt som skall döljas får plats inne i skåpet/byrån. Man kommer inte att kunna använda hela volymen av skåpet/byrån. Men nu var ju grejen att dölja en golvvärmefördelare inte att skaffa en förvaringsmöbel.
Många möbler som är tänkta att placeras mot en vägg saknar baksida. T.ex. väggskåp.
Ingen dum idé. Tack för förslag. I garderoben, som dock är ett klädskåp egentligen, finns inte så mycket yta, så jag tänker kanske ett plåtskåp där. Ska kika lite på detta. Borde inte vara så svårt ändå tänker jag.O skrev:Man kan ställa ett skåp, en byrå eller liknande framför.
Liknande trådar
-
Hur silicona snyggt vid vågigt kakel?
Kök -
Hur kan man lösa det? Dölja pump som styr golvvärme
Badrum -
Hur dölja skarv mellan murstock och spånskiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Efter rivning av vägg. Hur hade ni löst detta snyggt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur ansluta LK Golvvärmefördelare RF från vänster så att hålen i skåpet linjerar?
Värme allmänt