Hej!

Hyr ett hus som har golv värme dragit i sig, golvvärmen har fungerat väl tidigare men har börjat bråka med oss. Specifikt går värmen bara ut till ett av rummen efter en stund och dom andra avlämnas utan värme.

Jag har bifogat en bild på systemet och det är städonet längst till vänster som käkar all värme.
Jag har testat att:
- reglera temperaturen på vattnet
-Reglera städonen på olika grader för att se om värmen fördelas. Inklusive att stänga av en kanal åt gången.

Jag har hört att ventilera eventuell luft kan behövas men är osäker på vart det är man ska ventilera i så fall.

• Golvvärmesystem med flera städon, rör och en vattenpump på en vägg. Fem städon är synliga, ett är utpekat i inlägget som problematiskt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Skruva bort termostaterna på fördelaren och kontrollera så att stiften går att trycka ner samt att de fjädrar upp automatiskt, de ska röra sig någon mm.

Om stiften inte rör sig, ta och knacka/slå på fördelaren med hammare så att det vibrerar.

• Gilla
Leon Furuskog
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Skruva bort termostaterna på fördelaren och kontrollera så att stiften går att trycka ner samt att de fjädrar upp automatiskt, de ska röra sig någon mm.

Om stiften inte rör sig, ta och knacka/slå på fördelaren med hammare så att det vibrerar.
Hej tack gör svaret!
Gjorde som du s apch det var fjädring i dom, så sedan imorse har värmen fördelats ut gått ut i alla slangarna, inte märkt mycket värme i golven men gissar det tar tid
Nytt problem dock är att bara 2/4 "till"-rören kommer tillbaka med varm vatten och dom andra är kalla.

Något bra tips på det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.