Har problem med att, efter renoveringen, få plats i badrummet med den radiator jag nu har, eftersom jag vill ha in ett bubbelbad. Det blir trångt. Vill dessutom helst lägga in klinkers och ska man ha klinkers så verkar väl golvvärme vara nära nog ett måste … Har här några frågor och hoppas att någon av er åtminstone har någon synpunkt på någon av frågorna.

1. Kommer det att fungera att lägga in golvvärme i badrummet, när radiatorerna är inkopplade med enrörssystem och är det något jag i så fall bör tänka på?

Ett alternativ till klinkers är ju att lägga en golvmatta. Den kommer väl inte att kännas lika kall som klinkers, så i så fall funderar jag på att i stället få inkopplad en handdukstork som värms med centralvärmen och som samtidigt skulle fungera för uppvärmning av badrummet.

Kan det funka med att värma upp ett mindre badrum, 6 m², med en handdukstork inkopplad på ett enrörssystem?

3. Är det i så fall stor risk för att jag får problem med uppvärmningen av övriga rum som ligger under samma värmeslinga?

4. Är risken stor för att vi med alternativet med handdukstork för uppvärmning - får kallras från fönstret?
Huset är i två plan rummet under badrummet är en uppvärmd gillesstuga. Där håller vi vintertid ca 17-19 grader, eftersom vi sällan vistas där nere.
 
1. Ja , använt en TA- multibox avsett för enrörsystem
2. Nej räkna inte med att kunna värma ett helt badrum med en handukstork ( för dålig effekt )
3. Inte om det görs rätt från början . Återigen använd en TA- multibox !
4. Mycket troligt att det blir kallare i rummet vid användande av ENBART handukstork,

en handukstork är inte tänkt att ersätta ev radiatorer
 
Stort tack drakhenke för tydliga svar! Nu vet jag. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.