Hej!

Som rubriken antyder så blir det soprent i samtliga golvbrunnar när Relita / Skadeservice är här och slamsuger i gatan pga dålig lutning i avloppet. Kan jag komma runt bekymren med dålig lukt som uppstår till följd av att kommunen bara kör quick-fix på det dåliga avloppet i gatan istället för att faktiskt göra om göra rätt? Om jag inte är vaken eller är på plats och fyller vatten direkt i golvbrunnarna luktar det avlopp i kåken i åtminstone en dag. Huset är byggt i början på sextio-talet så det är gamla gjutjärnsrör större delen av sträckan ut till kommunala avloppet förutom i tvättstugan där förra ägaren gjort något märkligt hemmajobb och bilat upp plattan och bytt ut delar av stammen mot plast :thinking:

Finns det någon vettig lösning som gör att man slipper få tomma golvbrunnar? Har även hänt att till och med toalettstolen på markplan har blivit tom vissa gånger också.

Mvh Jan-Erik

Hur ser din luftkanal för avloppet ut, normalt rör upp på taket.?

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Tjenare!

Sorry blev utlåst ur mitt konto pga gammal email.

Ja det är rör upp på taket vad jag vet, har inte kollat öppningen på röret ännu men det blir till att åla upp där inom kort för att kontrollera så det är fritt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.